10a etapa Camino de Santiago: Villambístia - Atapuerca

Photo of10a etapa Camino de Santiago: Villambístia - Atapuerca Photo of10a etapa Camino de Santiago: Villambístia - Atapuerca Photo of10a etapa Camino de Santiago: Villambístia - Atapuerca

March 21, 2023
March 2023

near Villambístia, Castilla y León (España)

La desena etapa la comencem des de Villambístia.

Sortim des del mig del poble, davant de l’ermita de San Roque s’agafa el camí que va per entre prats fins arribar al següent poble on has de creuar per la carretera i ja ets dins del poble.
Després segueixes per una pista que et porta fins a Villafranca-Montes de Oca, la qual l’últim tram el fas per un caminet molt estret i en algún tram una mica en mal estat.
Continuem el camí traspassant tot el poble de Villafranca-Montes de Oca i agafem el camí que hi ha després de l’esglèsia on veurem que el camí fa una forta pujada durant uns quants quilòmetres tot pujant pel bosc dels Montes de Oca. Quan acabem la pujada comencem uns 10km de planejar per tot el Monte de Oca fins arribar després d’una lleu baixada a San Juan de Ortega, només entrar trobem l’antic hospital de peregrins i el monestir.

Seguim el camí i arribem en una bifurcació on pots agafar dos camins diferents, cap a Santovenia de Oca o cap a Agés, nosaltres hem agafat el camí que va cap a Agés. Per aquest camí seguim anant força estona per dins del bosc per un camí molt pla fins arribar a Agés, traspassem tot el poble i seguim direcció a Atapuerca que està a poc més de 2km. Aquest camí però es tot sense ombra, ja que passem tota l’estona pel costat de la carretera i finalment per ella fins arribar a Atapuerca.

Hem passat pels pobles de Espinosa del Camino, Villafranca-Montes de Oca, San Juan de Ortega, Agés i Atapuerca.