1091. Malmedy

February 2, 2021
February 2021

near Malmédy, Wallonia (Belgique)

Pittige ruige bospaadjes, kabbelende beekjes, mooie dennebossen, een steengroeve, rotsen en een Statieweg zijn de ingrediënten van deze pittige boswandeling in de Ardennen. De wandeling begint meteen met een flinke klim naar een mooi natuurgebied en een afgelegen kluiskapel. Dan steekt u een skipiste over naar Ferme Libert en dan volgt een schitterend ruig stuk langs de bergbeek Trô Maret over stenen en rotsen. Draag in de winter hoge wandelschoenen. U komt in het dorpje Mont waar u kunt pauzeren bij Taverne Le Ribômont en dan volgt een mooie afdaling naar de beek de Warche waar u langs een steengroeve loopt. U passeert een camping met taverne en dan komt u in het dorp Chôdes. Dan daalt u langs een oude Statieweg af naar Malmedy. Neem zelf proviand mee. U kunt ook starten bij Taverne Le Ribômont in Mont.

Start

• Photo of Marianne.drenth
    Marianne.drenth Jan 25, 2022

Als het 10 sterren had kunnen zijn was dat ook prima geweest!