1086. Aldenhoven

February 2, 2021
February 2021

near Aldenhoven, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Ten westen van Aachen en ten noorden van Eschweiler ligt het dorpje Aldenhoven. Een zeer gemakkelijke wandeling naar Naturschutzgebiet Blausteinsee. U wandelt eerst door het mooie Römerpark naar de buurtschap Pützdorf en dan volgt u een leuk bospaadje over een heuvelrug. U komt in de buurtschap Niedermerz en dan loopt u even door het bos. U wandelt geruime tijd langs bosranden en dan volgt een prachtig paadje vlak langs het water van de Blausteinsee. Na 10 km lopen komt u aan het strand bij de Seebühne waar u o.a. op de stenen trappen fijn kunt pauzeren. Er is ook een uitkijkpunt met uitzicht over het meer. De terugweg wandelt u nog een stuk langs het meer en dan loopt u langs bosranden naar de buurtschap Niedermerz. Via leuk pad langs de Merzbach loopt u via de buurtschap Neu Pattern terug naar het Café/Konditorei waar u o.a. kunt ontbijten, lunchen en heerlijk gebak kunt krijgen! Neem voor onderweg zelf proviand mee.