Photo of[100CIMS] Turó de Magarola, St Adjutori, serrats de St Medir i la Rabassada dsd Vista Rica Photo of[100CIMS] Turó de Magarola, St Adjutori, serrats de St Medir i la Rabassada dsd Vista Rica Photo of[100CIMS] Turó de Magarola, St Adjutori, serrats de St Medir i la Rabassada dsd Vista Rica

April 16, 2024
April 2024

near Sant Genís dels Agudells, Catalunya (España)

El turó de Magarola està situat entre el Barcelonès i el Vallès i és un magnífic mirador ambdues comarques. Destaquen el Pla de Barcelona, el Maresme, el Baix Llobregat, el Vallès... així com Sant Llorenç del Munt i Montserrat. Des del 1988 s'hi realitza als mesos de setembre i octubre el seguiment de la migració tardoral d'ocells rapinyaires, ja que és un punt destacat per la seva observació. Hi trobem una plataforma de fusta que serveix de tarima dels trípodes, i un vèrtex geodèsic totalment grafitat.

INICI
La ruta comença al coll de l'Erola, al costat de la casa ocupada de Vista Rica, a la carretera de Barcelona a Sant Cugat, coneguda popularment com la Rabassada. Per accedir-hi, el més fàcil es anar-hi amb cotxe o moto des de la ciutat o des del Vallès. També s'hi pot arribar en autobús. La línia A6, de la Plaça Lesseps a Sant Cugat te parada a Vista Rica. Ara, només hi ha un bus al matí i un altre a la tarda.

ITINERARI
La ruta circular des del coll de l'Erola passa pel costat del Turó de Santa Maria (0.4 km), pel Turó de la Magarola (1.4 km), pel Pas del Rei (1.6 km), pel Turó de Sant Medir (2.3 km), per l'ermita de Sant Adjutori i el Forn Ibèric (4.3 km), pel Viaducte de Can Ribes (7.7 km), per Can Ribes (8.0 km), pel Coll de la Vinassa (8.7 km), per la Font de la Salamandra (9.0 km) i arriba de nou a l'inici.

Des de Vista Rica, pujar i baixar el turó de Magarola es qüestió de mitja hora curta i poc més de 2 km. Aquesta ruta és un itinerari ampliat i s'ha buscat una ruta una mica més llarga, per fer-la més atractiva

Un cop arribats al turó de Magarola (wp05), l'itinerari segueix el camí de carena fins al Pas del Rei (wp07). Aquí tombem a l'esquerra i baixem cap al Vallès pel camí de carena del serrat de Sant Medir. Després de trobar unes quantes cruïlles ben indicades i sempre en direcció nord, arribem als voltants del turó de Sant Adjutori (wp10), on girarem cap a l'esquerra per arribar a l'ermita de Sant Adjutori i al forn ibèric, ((wp11), un lloc interessant de veure i de fer un glop.

Sortim a la pista de Sant Medir a Sant Cugat (wp12) i anem cap a la dreta a buscar el camí de carena que puja pel serrat de la Rabassada, que trobareu indicat (wp13c). Aquest corriol rocós i pedregós va pujant fins arribar al viaducte de Can Ribes (wp14). Ens acostem fins a la carretera de la Rabassada (wp15), que la seguim uns metres cap a l'esquerra, fins al wp16. Aquí la travessem i seguim la pista que fent una ziga-zaga, ens orienta cap al Tibidabo.

Passem el coll de la Vinassa (wp17) i aviat arribem a la carretera de Barcelona al Tibidabo. Anem cap l'esquerra i en pocs minuts arribem al punt de partida.

Una ruta molt entretinguda per la part vallesana de la serra de Collserola que permet assolir el turó de Magarola, un dels 100 Cims del Barcelonès.

Photo of00 Sortida. Coll de l'Erola. Vista Rica. Seguir camí de carena cap al Besós Photo of00 Sortida. Coll de l'Erola. Vista Rica. Seguir camí de carena cap al Besós

00 Sortida. Coll de l'Erola. Vista Rica. Seguir camí de carena cap al Besós

05 Turó de Magarola. Seguir endavant pel camí

06 Seguir pel GR cap a la dreta

Photo of08 Cruïlla de pistes. Seguir recte i 100 m endavant a la dreta Photo of08 Cruïlla de pistes. Seguir recte i 100 m endavant a la dreta

08 Cruïlla de pistes. Seguir recte i 100 m endavant a la dreta

12 Pista de St Medir a St Cugat. Cap a la dreta

PictographIntersection Altitude 853 ft

PictographIntersection Altitude 476 ft

Time:00:02:02Distance:0.14 Kilometers Elevation Gain:0 Meters Elevation Loss:1 Meters Max Speed:5.27 Kilometers per Hour

PictographIntersection Altitude 659 ft

20 Ending. Coll de l'Erola. Vista Rica

• Photo of Manel Tomàs
    Manel Tomàs Apr 16, 2024

Perfecta, ja tinc ganes de fer-la!!. Gràcies per penjar-la!