Photo of100CIMS -Font Abeuradors-Puig de Sant Miquel de Solterra o Formigues (1.203 mt)-Font Abreurador Photo of100CIMS -Font Abeuradors-Puig de Sant Miquel de Solterra o Formigues (1.203 mt)-Font Abreurador

October 11, 2015
October 2015

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Bonica matinal molt tranquila que transcorre entre avets, alzines, roures, castanyers i faigs, que permet gaudir d'una vista panoràmica sobre la selva boscosa i la topografia
peculiar de les Guilleries, Montseny al sud i les cingleres del Collsacabra al nord.

Molt be senyalitzat amb els postes indicatius.

Sortim de l’autopista AP7 direcció Girona per la sortida 10 direcciò Hostalric.

Agafem la carretera que va cap a Arbucies i despres Sant Hilari Sacalm. Un cop arribat a Sant Hilari gira a la dreta a la Plaça Catalunya per buscar Font del Sastre. Abans pasem per la zona industrial de Mas Garriga (pasem devant de Fustes Sant Hilari a l’esquerra). Seguim tot recta i girem a la dreta direcciò Taverna del Subira. Continúeme recta i de seguida s’acaba l’asfalt i seguim una pista sensa esfaltar en bones condicions per vehicles uns 5 km fins la Font dels Abeuradors.

Es comença per la pista que hi ha a l'esquerra de la font i cal seguir els indicadors que porten a Sant Miquel de Solterra. A pocs metres es deixa un trencall a la dreta que fa un acusat revolt.
Al cap d'una estoneta de camí, a mà esquerra es pot veure l'espectacular torre de Vilavecchia.
Es passa un petit coll tot creuant un camí menys marcat i, de seguida, quan es porten 20 min de camí, es
troba una bifurcació. Cal deixar el trencall de la dreta, que baixa suament i té els senyals de GR, i continuar pel camí més marcat que fa pujada. Després d'una collada (coll de Llevanyes) cal seguir pujant pel mateix camí, que és el més clar, tot girant cap a l'oest.
Després de caminar uns 40 min torna a haver-hi una altra bifurcació. Cal agafar el camí que puja per la dreta, fent un revolt molt pronunciat i canviant de vessant.
A escassament 1 h de l'inici, s'arriba a la font Saguarda. Just abans d'arribar-hi, cal agafar el sender de l'esquerra, que comença en un petit mur.
Cal continuar amunt, travessant un frondós bosc de castanyers i faigs, fins a arribar al final del bosc, on cal girar a l'esquerra i fer l'últim tram per arribar al cim, de 1203 m d'altitud.

La tornada consisteix en desfer el mateix camí.

Molt recomanable sobre tot si aneu per aquesta época del Octubre i axis podeu recollir castanyes.