[100 CIMS] Sant Simplici, el Mèdol, Ferran i el Gaià dsd la platja de la Móra

Photo of[100 CIMS] Sant Simplici, el Mèdol, Ferran i el Gaià dsd la platja de la Móra Photo of[100 CIMS] Sant Simplici, el Mèdol, Ferran i el Gaià dsd la platja de la Móra Photo of[100 CIMS] Sant Simplici, el Mèdol, Ferran i el Gaià dsd la platja de la Móra

April 7, 2023
April 2023

near La Mora, Catalunya (España)

El turó de Sant Simplici de només 111 metres d'alçada, esdevé la millor talaia per contemplar la costa des d'Altafulla fins a Tarragona degut a la seva proximitat al mar. Hi queden les restes d'una torre de guaita medieval que, malgrat el seu estat lamentable, està declarada Bé Cultural d'Interès Nacional.

Degut el poc esforç que representa la pujada, hem optat per fer una circular més llarga i interessant. Des de la platja de la Móra hem anat a la pedrera romana del Mèdol, hem fet el cim, hem baixat cap a les hortes del Molí, el poble de Ferran, el riu Gaià i la seva desembocadura fins a la platja de Tamarit. I finalment hem seguit pel camí de ronda (GR92) fins a la platja de la Móra.

INICI I APARCAMENT
La ruta comença a la platja de la Móra, on trobareu un gran pàrquing lliure per deixar el vehicle. Hi ha diversos bars i restaurants a la vora per fer un mos en acabar la ruta.

ITINERARI
La ruta és fàcil de seguir però hi ha moltes bifurcacions i camins. A més a més s'han de travessar quatre infraestructures importants (via del tren, la N-340a, la Autovia A7 i la AP7) tant a l'anada com a la tornada i cal trobar el pas adient. En el nostre cas (abril del 2023) varem trobar un pas per sota la AP7 inundat d'aigua; varem haver de recular i anar a cercar el pont més proper.

Sortim de l'aparcament i anem cap a la dreta pel passeig i més a la dreta pel carrer del Baix Camp fins al wp01 on seguim la pista de terra que surt a l'esquerra. Aquesta pista ens portarà cap al Prat de la Mora. Passarem per sota la via del tren (wp03), per sota l'Autovia (wp04) i per sobre l'Autopista AP7 (wp05). Girem a la dreta després del pont i ja ens trobem a l'entrada de la pedrera romana del Mèdol (wp06), un lloc molt interessant de veure i entendre el desenvolupament de la Tarraco romana.

Seguim pujant pel camí pedregós fins a trobar la pista (wp07) on anirem cap a l'esquerra, tot perdent alçada. A la cruïlla wp08) deixem la pista i seguim cap a la dreta pel corriol que s'enfila muntanya amunt. Al wp09 cal seguir cap a l'esquerra i uns metres més endavant cap a la dreta fins arribar al cim del turó de Sant Simplici (wp10), on gaudim d'unes vistes excel·lents sobre la platja del Tarragonès i les comarques veïnes.

Baixem del cim pel mateix camí fins al wp11, on seguim un corriol poc fressat a l'esquerra. Davant veiem un petit collet i una torre d'electricitat (wp12). En arribar-hi, cal seguir per un camí més marcat cap a l'esquerra. Al wp13 trobem una bifurcació. Seguim el corriol de la dreta que s'endinsa dins del bosc. Aviat trobarem una pista (wp15) on cal seguir cap a l'esquerra i avall per anar a cercar un pas sota l'Autopista (wp17).

L'abril del 2023, amb una sequera impressionant, varem trobar el pas inundat d'aigua (suposem que d'alguna fuita), per la qual cosa transitar-hi es feia complicat i merdós. Varem recular pel costat de l'Àrea de Servei del Mèdol fins a trobar el pont (wp18) per poder travessar la AP7. Per no fer aquesta volta, des del wp15 es pot anar directament al pont i s'estalvia gairebé 1 km de marxa.

D'una manera o d'una altra, després de passar la AP7, cal seguir en direcció nord al costat de la N-340 fins a trobar el pas (wp20) que ens dona accés a la zona de les Hortes del Molí, un camps ben conreats i agradables de veure. Aquest camí ens porta fins a Ferran (wp21), un llogaret molt bonic que pertany a Tarragona, amb un castell privat, carrers i cases que fan goig de contemplar.

Sortim de Ferran per la carretera en direcció nord fins a trobar una pista (wp22) a la dreta que ens porta fins al riu Gaià (wp23). El primer tram es desolador, sec, brut i polsós degut a unes obres de canonada fetes recentment. Més endavant la cosa millora, però degut a la sequera de la primavera del 23, l'estat del riu és lamentable. Baixem pel costat del riu i veiem la zona de la Peixerina (wp25), les Minetes de Sifó de l'antiga sèquia (wp26), una zona més humida i la desembocadura a la plata de Tamarit (wp27).

Caminem per la platja en direcció Tarragona fins arribar al Castell de Tamarit (wp28), situat sobre un promontori a la vora del mar, al terme municipal de Tarragona. Les seves muralles envolten la vila closa de Tamarit, que es confon amb l'arquitectura del propi castell. El conjunt de vila closa i castell barreja els estils romànic, gòtic i renaixentista. Un lloc molt estètic i fotogènic.

Seguim el GR per darrera el castell i enfilem el camí de Ronda cap al sud. Al wp29 ja arribem al primer carrer de la urbanització de la Móra i més endavant al wp30 ja trobem el camí de baixada fins a la platja de la Móra, on donem per acabada la matinal.

PictographIntersection Altitude 16 ft

PictographCar park Altitude 7 ft

PictographIntersection Altitude 20 ft

03 Passar sota la via i per sobre la N-340

PictographBridge Altitude 20 ft

PictographBridge Altitude 39 ft
Photo of05 AP7. Travessar-la pel pont i seguir a la dreta Photo of05 AP7. Travessar-la pel pont i seguir a la dreta Photo of05 AP7. Travessar-la pel pont i seguir a la dreta

05 AP7. Travessar-la pel pont i seguir a la dreta

PictographRuins Altitude 148 ft
Photo of06 Pedrera del Mèdol. Seguir el camí amunt Photo of06 Pedrera del Mèdol. Seguir el camí amunt Photo of06 Pedrera del Mèdol. Seguir el camí amunt

06 Pedrera del Mèdol. Seguir el camí amunt

PictographIntersection Altitude 121 ft

PictographIntersection Altitude 118 ft

PictographIntersection Altitude 148 ft

15 Pista. Seguir-la cap a l'esquerra i avall.

PictographIntersection Altitude 72 ft

16 Seguir la pista cap a la dreta

PictographBridge Altitude 39 ft

17 Pas per sota la AP7. Inundat d'aigua. Hem reculat

PictographBridge Altitude 33 ft

PictographIntersection Altitude 26 ft

19 Seguir el camí al costat de la carretera.

PictographTunnel Altitude 36 ft
Photo of20 Pas sota la N-340. Seguir el camí al costat de les hortes del Molí Photo of20 Pas sota la N-340. Seguir el camí al costat de les hortes del Molí Photo of20 Pas sota la N-340. Seguir el camí al costat de les hortes del Molí

20 Pas sota la N-340. Seguir el camí al costat de les hortes del Molí

PictographMonument Altitude 49 ft
Photo of21 Ferran. Santa Maria de Ferran i poble. Baixar a la Carretera Photo of21 Ferran. Santa Maria de Ferran i poble. Baixar a la Carretera

21 Ferran. Santa Maria de Ferran i poble. Baixar a la Carretera

PictographIntersection Altitude 36 ft

22 Deixar Carretera i seguir per la pista a la dreta

PictographRiver Altitude 30 ft

23 Riu Gaià. Seguir-lo cap a la platja

PictographRiver Altitude 26 ft

PictographRiver Altitude 0 ft

PictographBeach Altitude 3 ft
Photo of27 Desembocadura del riu Gaià. Seguir per la plata cap a la dreta Photo of27 Desembocadura del riu Gaià. Seguir per la plata cap a la dreta

27 Desembocadura del riu Gaià. Seguir per la plata cap a la dreta

PictographCastle Altitude 10 ft
Photo of28 Santa Maria de Tamarit. Seguir pel camí de ronda GR Photo of28 Santa Maria de Tamarit. Seguir pel camí de ronda GR Photo of28 Santa Maria de Tamarit. Seguir pel camí de ronda GR

28 Santa Maria de Tamarit. Seguir pel camí de ronda GR

32 Ending. Aparcament Platja de la Móra

• mercefarreserra Apr 9, 2023

Una ruta molt agradable!
    Les vistes des de el cim espectaculars! I el tros de camí de Ronda molt bonic!