Photo of100 CIMS SANT MAMET - Jaciment d'Icnites - Ermita de S. Mamet - S. Mamet - Obaga - Coll de les Comes - (IBP-77-HKG) Photo of100 CIMS SANT MAMET - Jaciment d'Icnites - Ermita de S. Mamet - S. Mamet - Obaga - Coll de les Comes - (IBP-77-HKG) Photo of100 CIMS SANT MAMET - Jaciment d'Icnites - Ermita de S. Mamet - S. Mamet - Obaga - Coll de les Comes - (IBP-77-HKG)

2035
December 10, 2022
December 2022

near Santa Maria de Meià, Catalunya (España)

LLOCS D’INTERÉS

02 CAL MOLINER

Ruïnes antiga Masia de Cal Moliner

PictographInformation point Altitude 2,723 ft

Fita, seguir roques avall per veure el Jaciment d'Icnites

PictographCave Altitude 2,612 ft
Photo of04 JACIMENT D'ICNITES DE LA VALL D'ARIET Photo of04 JACIMENT D'ICNITES DE LA VALL D'ARIET Photo of04 JACIMENT D'ICNITES DE LA VALL D'ARIET

04 JACIMENT D'ICNITES DE LA VALL D'ARIET

JACIMENT D’ICNITES DE LA VALL D’ARIET LES ICNITES Una Icnita, (del grec antic ( ichnion ), que vol dir petjada, traça o rastre) és qualsevol detall conservat en roques que constitueix una mostra indirecta de vida. A diferencia dels fòssils convencionals que proporcionen mostres directes de vida, una icnita és un testimoni de la presencia d’un organisme viu. Les icnites poder ser petjades deixades pels animals, marques, copròlits (femtes fossilitzades), estructures de nidificació, etc... EL JACIMENT El contingut fòssil del Jaciment de Vall d’Ariet és format únicament per restes indirectes de dinosaures (icnites). Conté centenars d’icnites arrodonides que han estat atribuïdes a un grup de sauròpodes de mida mitjana i petita en un area de 100 m2 aproximadament. Les Icnites no presenten una ordenació evident i no s’han identificat rastres de pas d’aquests dinosaures. Van ser trobades l’any 1998 per arqueòlegs del Institut d’Estudis Ilerdencs. Per la forma circular de les petjades i pels quinze o vint centímetres de superfície que presenten, s’han atribuït a petits sauròpodes que eren sobretot herbívors.

Seguir pista esquerra tant d'anada com de tornada

Agafar corriol a la dreta

Continuar a la dreta

PictographInformation point Altitude 3,120 ft

Seguir pujant terreny pedragós "Cami dels Petrolers"

09 INFORMACIÓ

Parada per repostar, Vistes del Montsec de Rubies

10 INTERSECCIÓ

Seguir recte ja es pot veure Sant Mamet

Agafar pista dreta

12 SANT MAMET

SANT MAMET Sant Mamet és una muntanya de 1.391 metres que es troba entre els municipis d'Alòs de Balaguer i de Vilanova de Meià, a la comarca de la Noguera. Al cim s'hi troba un vèrtex geodèsic. Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

13 ERMITA DE SANT MAMET

ERMITA DE SANT MAMET Sant Mamet d'Alòs de Balaguer és una ermita d'Alòs de Balaguer (Noguera) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Descripció Aquesta ermita està situada al cim de la muntanya de Sant Mamet. És de petites dimensions i està annexionada a un refugi amb pou d'aigua i llum per energia solar. Història No es tenen notícies documentals d'aquesta ermita. Des de finals del segle XIX ja es trobava en ruïnes i l'any 2000 l'Ajuntament d'Alòs es va proposar reconstruir-ho, això es va aconseguir gràcies a la col•laboració dels habitants del poble. Cada 11 de Maig se celebra una romeria a l'ermita.

PictographWilderness hut Altitude 4,705 ft

14 REFUGI LLIURE

Refugi de Montanya Lliure per poder descansar, acondicionat amb llar de foc, taula, bancs, alguns estris, i altell per poder dormir. Sobretot, feu ús i mantingeu-lo en condicions. Ens beneficia a tots!!

Agafar sender a la dreta

Comença baixada dreta

PictographInformation point Altitude 4,324 ft

17 OBAGA DE SANT MAMET

Estem dins de la zona obaga del cim

Seguir sender dreta avall

PictographInformation point Altitude 4,022 ft

Continuem sender em força inclinació però molt bonic!! "Compte les relliscades amb les pedres humides"

Seguim pista a la dreta

22 COLL DE LES COMES

Girar a l'esquerra pujar per paret dels fons fins dalt del sender