100 cims Roc de les Monges des de el Tunel del Capolat

Photo of100 cims Roc de les Monges des de el Tunel del Capolat Photo of100 cims Roc de les Monges des de el Tunel del Capolat Photo of100 cims Roc de les Monges des de el Tunel del Capolat

September 5, 2022
September 2022

near Capolat, Catalunya (España)

Bonica matinal. La califico de moderada pero per alguns podria set Dificil degut a que es un trenca cames i al arribar al peu del Cim tens que fer una bona grimpada força estona.
En la baixada del Cim, tenia aturat el GPS un troç i per aixó a fet una linea recta.
Dit aixó, deixem el cotxe passat el Tunel de Capolat en la carretera BV-4241 que hi ha un aparcament per varis cotxes.
Sortim caminant enrere cap el tunel i tot just abans d'arribar, per la dreta surt una pista de pujada constant.
La ruta no te perdua ja que es sempre seguint la pista GR i que en varies ocasions es torna en corriol.
Es un constan puja i baixa (hi han 2 pujades bateixades com Matamaxos).
Tambe entre les dues hi ha un troç pla per recuperar.
Pasarem per boscos i una gran fageda. Hi ha molta ombria.
Tot just quant falten quasi un km deixerem la pista i avisat per una fita en desviarem a la dreta per un corriol que comença de baixada pero de seguida guanya alçada.
Arribarem al Coll del Bosc de Vilella i agafarem el corriol cap la dreta.
A partir de aqui, iniciarem una llarga i complicada pujada (en troços perdem fites per la vegetacio edpesa) i grimpada en la roca. Es va fen una mitja volta per entrar per la vista del derrera.
A dalt hi ha unes fites grans de roques i podeu disfrutar d'unes vistes impresionants.
Per tornar, desfarem el cami d'anada fins al cotxe.
Vigileu la grimpada final que es exigent.