100 cims Puig del Pam des de l aparcament de Balcera (Vallsera)

Photo of100 cims Puig del Pam des de l aparcament de Balcera (Vallsera) Photo of100 cims Puig del Pam des de l aparcament de Balcera (Vallsera) Photo of100 cims Puig del Pam des de l aparcament de Balcera (Vallsera)

September 3, 2022
September 2022

near Les Angles, Occitanie (France)

Ruta molt bonica amb bones vistes i llacs.
Nosaltres hem sortit del aparcament del Estany de Vallsera o Balcere. Un cop arribes al poble dels Angles se ha de agsr una carretera den asfaltada que porta a aquet Estany.
Començem la ruta per la carretera de pujada (esquerra). De seguida ens trobarem l estany Balcere (dreta). Gran i molt maco, amb reflexes del cel impresionats. Seguint pista fins un desvio a la esquerra amb un pal indicador que diu cap a Jaça de Ganyades.
Continuem pujant pel bosc. Vistes amples de prats i molts arbres caiguts o cremats. En una estona ens trobarem una construccio metalica que a dalt sembla que hagi una bomba.
Continuem pujant fins que ens trobarem el Coll dels Isards.
Seguim i en poca estona arribarem a la Cabana dels Isards (refugi lliure). Tenim vistes al derrera del llac de Matemala.
Continuem pujant pel mig sensa cap fita pero seguint el Track que ens porta cap una pedrera a sota de la carena.
Axis arribarem a la serra dels Alarbsi guirem cap la dreta.
Primer anem a una fita amb moltisimes pedres per veure les vistes. Despres recolem uns metres una mica cap la dreta per tal de fer el Cim del Puig del Pam. Tambe hi ha una montanys de pedra com si fos una fita i una creu de fusta mal posada.
Les vistes fantastiques. Bufa vent i puja una mica la boira.
Per baixar, ens anem una muca a la dreta pel la vall oberta i plena de herbas. Anem baixant cap la Cabana de la Balmenta tot girant molt lentament cap l esquerra.
Un cop arribat a la cabana, fem un descans i un most.
Continuem cap l"esquerra amb un cami força ben marcat de la vall de la Balmeta. En poca estona pasem pel canto dret del Estany de la Balmeta.
Seguim per una zona d'aiguamolls i que pasa un riu (ara l'estiu molt maco).
En una estona ja hi serem amb una pista gran que la seguint cap la dreta i ens dura cap les urbanitxacions del Angles.
En poca estona trobarem un desvio cap l'esquerra que en porta al aparcament del estany de Vallsera.

PictographMountain hut Altitude 7,405 ft

Llac balmeta

• Photo of Dolmendez
    Dolmendez Jun 26, 2023

Con alguna variación, hemos disfrutado tu ruta, gracias por compartir. Un saludo.
    j. mendez

• Photo of perecoloma
    perecoloma Jun 27, 2023

Ey es una caminada qué bal mol la pena, te unas vistes inpresionants, dels Parics, el Carlit, uns bonics llacs, incluint el de las Bullosas, merçi pel trac,cuideuse mol y visca las montañas.