100 cims Força Real

one hour one minute
June 5, 2022
June 2022

near Montner, Occitanie (France)

Una bonica i ràpida matinal per tal de fer el 100 Cims Força Real. Per tal de fer-la més llarga aparcarem el cotxe en un lloc de la carretera que caben uns 5 o 6 cotxes i està a uns 500 m del pàrquing oficial per fer la visita.
Començarem cap a la dreta a on trobarem al moment un pal indicatiu informant de la ruta cap a la Força Real. El seu torn s'identifica com a sendera botànica i descobrirem alguna placa identificativa.

Mentre anem pujant trobarem algunes creus de penitència numerades segons ens acostem i un oratori (quasi a l'arribar a dalt) pegat al vessant rocós,

Un cop passat l'Oratori enllacarem amb la pista que ens dura a la dreta al Cim Força Real (Torre de comunicacions actualment) i a l'esquerra a l'ermita de La nostra Senyora de Força Real.

Un cop al Cim (Torre de comunicacions) podeu trobar el que queda del vèrtex geodèsic en la part posterior de les instal·lacions. Les vistes són fantàstiques. Per la part de davant, cap a l'ermita podeu trobar una taula d'orientació.

Ara desfarem uns 200 m per tal d'anar a visitar l'ermita o Santuari i que tot just a l'arribar podeu trobar un tallat metàl·lic amb un oval central amb efecte mirall ens mostrarà en una fotografia els dos vessants del lloc. L'ermita esta tancada al públic. A la part del darrera també podeu trobar una taula d'orientació i observareu el Canigó.

Per baixar desfarem el camí que en fet al pujar.