100 cims Ermita de Sant Corneli des d'Aramunt

Photo of100 cims Ermita de Sant Corneli des d'Aramunt Photo of100 cims Ermita de Sant Corneli des d'Aramunt Photo of100 cims Ermita de Sant Corneli des d'Aramunt

March 8, 2020
March 2020

near Sant Martí de Canals, Catalunya (España)

Ruta bonica amb diferents àmbits de natura. És fàcil però la poso moderada per la contínua pujada que tenim fins al mateix Cim.
Arribat ja al poble d'Aramunt, hem d'anar sempre agafa'n les bifurcacions de l'esquerra. Anirem cap avall a buscar el riu i el camp de futbol. Creurem per un pont i anem seguint la pista amb el cotxe. Un cop passat la Font de l'O (amb una zona de pícnic) de seguida (2 km) trobarem un altre Font (la font Mentidera). Des d'aquí de seguida bé un pal indicador que indica l'inici de la ruta. Aquí deixarem el cotxe. Puja per corriol cap a l'esquerra de forma forta.
A la nostra dreta veure'n el riu de Carreu del pantà de Sant Antoni.

En pendent en general moderat però llarg i constant, entre llaçades, s'enfila pel vessant ponentí. No hi ha senyals però es força fressat. Podeu anant admirant el pantà i els reflexos de l'aigua en la pujada.
Creuem boscos de boix i pineda, que més amunt dóna pas a l'alzinar de carrasca. Però també matollars, especialment al voltant del cim, on hi predomina el garric.
A la part alta i ben a prop del Cim (ermita) trobarem la zona de les trinxeres. Són clots oberts a terra o rodals de pedres apilades sense solcs que els uneixin entre si, orientats a nord i ponent. A uns dos-cents metres, baixant cap al nord, se'n localitzen més.
En un no res, arribarem a l'ermita de Sant Corneli.

Coronat per una diminuta ermita. També per una creu trencada i aterrada que van obligar a alçar als presoners de guerra republicans. Al voltant del cim hi ha més trinxeres, amb alguns posts de tirador més sòlids, construïts amb morter.

Per la baixada, desfarem el camí fins a avall. Hi ha l'opció de continuar recta i fer una ruta circular d'uns 17 km aprox.