[100 CIMS] Andorra. Pujada al Casamanya des del Coll d'Ordino.

Photo of[100 CIMS] Andorra. Pujada al Casamanya des del Coll d'Ordino. Photo of[100 CIMS] Andorra. Pujada al Casamanya des del Coll d'Ordino. Photo of[100 CIMS] Andorra. Pujada al Casamanya des del Coll d'Ordino.

August 31, 2021
August 2021

•   5 5 Reviews

near Meritxell, Canillo (Andorra)

És un cim amb tres puntes: la Sud (2.740 m), la Central (2.724 m) i la Nord (2.750 m). El seu caràcter aïllat i la seva posició central al país fan que, malgrat que no és dels més alts, sigui un dels més visitats, sobretot la punta Sud, d'accés fàcil. Pràcticament tots els grans cims andorrans es poden gaudir en la extensa panoràmica des del cim i, per acabar, cal ressaltar l'impressionant caient, de més de 1.400 m a l'Oest, fins al riu de la Valira del Nord.

INICI I APARCAMENT
La ruta comença al port d'Ordino a la carretera CS-240 que va de Canillo a Ordino.
Hi ha un pàrquing per aparcar una dotzena de cotxes, o més avall als vorals de la carretera.

ITINERARI.
La ruta està marcada en tot el trajecte i és molt fàcil de seguir, doncs gairebé tota l'estona va per la carena de la muntanya.
Es surt del coll d'Ordino en direcció Nord i resseguim un fressat camí que ens porta a la collada de les Vaques. Quan l'inclinació és més forta (Llossers de Naudí), unes llaçades en ajuden a superar el desnivell, per arribar, més planerament, a la punta Sud. Al cim destaquen les roques de formacions peculiars i rugoses, escampades pel planell.

La baixada la fem pel mateix camí fins arribar al coll d'Ordino.

Una pujada fàcil, però en alguns moments feixuga, a un dels cims més populars del Pirineu andorrà.

Photo of00 Coll d'Ordino.Sortida del parquing. Photo of00 Coll d'Ordino.Sortida del parquing. Photo of00 Coll d'Ordino.Sortida del parquing.

00 Coll d'Ordino.Sortida del parquing.

02 Collet

05 Carena

06 Replà de la carena

07 Cim del Casamanya

09 Descans a la baixada

10 Ending . Coll d'Ordino

• Photo of xavierherrera59
    xavierherrera59 Aug 31, 2021

Pujada "dura" però no massa llarga al cim del Casamanya.
    El millor de tot les vistes espectaculars a les dues valls.

• mercefarreserra Sep 2, 2021

Un cim que en arribar a dalt ens regala unes espectaculars vistes!!!

• Photo of Onaflix
    Onaflix Sep 2, 2021

Es comença a pujar entre camps de flors i prats preciosos! La pujada es fa llarga, però es senzilla. Des del cim espectaculars vistes. Altament recomanable aquesta ruta.

• Núria Torelló Sep 3, 2021

Un pic que paga la pena de pujar. Comencem la pujada per la zona de bosc fins que s’acaba i quedem al descobert. El dia que el vam fer feia força calor però les ganes d’arribar i fer cim ens van empenyer fins arribar i gaudir de les vistes des d’un dels 100 cims.
    Un cop acabada l’excursió val la pena mirar-se’l de nou des d’abaix a la carretera, sembla que et piqui l’ullet.

• magda melchor gomez Sep 7, 2021

Aquesta ruta és esplèndida i no gaire difícil, excepte algún tram mes pesat al final del trajecte, que sembla que no hagis de arribar-hi mai. El cim hi és, i et regala unes vistas espectaculars. L' esforç ha valgut la pena.

• Photo of Àlex Jaumà
    Àlex Jaumà Aug 16, 2022

Realment no et pots perdre.
    Coincideixo en què és... pujada, pujada i pujada. Bastant exposat a ple sol excepte el troç inicial pels arbres de Coll d'Ordino