10- AROTA Amasya Suluova Seyfe Derinöz Yürüyüş Parkuru

Photo of10- AROTA Amasya Suluova Seyfe Derinöz Yürüyüş Parkuru Photo of10- AROTA Amasya Suluova Seyfe Derinöz Yürüyüş Parkuru Photo of10- AROTA Amasya Suluova Seyfe Derinöz Yürüyüş Parkuru

October 24, 2021
October 2021

near Seyfe, Amasya (Türkiye)

Günübirlik olan bu rotamız 10 km ile diğer günübürlik rotalarımıza göre kolay. En zor kısmı parkurun başında 2 km boyunca 350 metrelik bir çıkış. Daha sonra 2 km inişten sonra parkurun sonuna kadar düz bir rota ile devam ediyor. Çok güzel orman içi yürüyüş alanları içeren keyfli, eğlenceli bir parkur. PArkurda sizi bekleyen sürpriz ise 15. ara noktadaki Kamp alanı ve çeşme. Çeşme oldukça dikkat çekici. Gidip görülmeye değer.
Parkurda Ekim aylarında bol bol böğürtlen, yabani elma, yabani erik, misket elması ve güvem eriği (çakal eriği) yiyebilirsiniz.

Kanyonun girişi

Derinöz Kanyonu girişi kapalı. Suluovaya içme suyu bu noktadan gittiği için girişler yasaklanmış.

Orman yolu

SU alanı

Bu alanda, doğaya akan suyu borularla Suluova ilçesine götürüyorlar.

PictographFlora Altitude 4,036 ft

Elma ağaçları

Elma bahçesinin sağından devam

Kısa bir orman içine giriyoruz.

Çeşme ve dinlenme alani

PictographFlora Altitude 3,755 ft

Bitki örtüsü

Güvem (Çakal) eriğinin faydaları nelerdir? Güvem eriği nasıl tüketilir? Gül ailesine ait olan güvem eriğinin bilimdeki adı Prunus Spinosa'dır. Çakal eriği olarak da bilinen güvem eriği, dikenli ağaçlarda yetişir. Önceleri beyaz renkli çiçek açar. Meyveler olgunlaştıkça morlaşır. Ülkemizde ormanlık alanların bir çoğunda vardır. - Çilek ve eriğe oranla içerdiği antioksidan pigmentleri daha fazla olduğundan 100 gramı vücuttaki özellikle bağışıklık sistemindeki serbest radikalli hücreleri temizler. Hücrelerin mutasyona uğramasının önüne geçer. Hastalıklara karşı vücudun direncini artırarak kanserle savaşta da güçlü bir kalkan oluşturur. - İştahsızlık ve kabızlık gibi sık yaşanan sindirim sorunlarını gidermek içinde 50 gram güvem eriği kaynatılır. Süzülerek tüketildiğinde doğal ilaç görevi görür. Sindirim organlarının işlevselliğini artırarak metabolizmayı düzenler. - Özellikle güvem çayı kanda oluşan yağ ve toksinli hücreleri temizler. Kan basıncını dengeler. Bunun yanı sıra kötü kolesterolü düşürdüğünden kalp ve damar tıkanıklığını önler. - Vücut sıcaklığını etkilemeden ter bezlerinin çalışmasını hızlandırarak yağ yakımına da destek verir. Zayıflamak isteyenler için doğal çözüm olabilir. Ayrıca uzun süreli tok tutar. Vücudun abur cubur ihtiyacını keserek sağlıklı bir yaşama destek olur.