← Part of Una setmana pel GR11, la travessia pirenaica, per Girona

1.- Le Perthus a Maçanet de Cabrenys

Photo of1.- Le Perthus a Maçanet de Cabrenys Photo of1.- Le Perthus a Maçanet de Cabrenys Photo of1.- Le Perthus a Maçanet de Cabrenys

July 31, 2016
July 2016

near la Clusa d'Amunt, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Primera etapa d'un recorregut pel GR11 de 6 dies. S'arriba a l'inici amb l'autobus de Figueres a Le Perthus/Els Límits. Prop de La Jonquera, es tracta d'un poble més menut i tranquil. Realment iniciem el camí pel GR10, el camí francés, però és fàcil canviar més tard al GR11, travessant la frontera.
Des de Le Perthus pel GR10, més enllà de la fortalesa i travessant sureres, podem dormir amb els sorolls dels porcs senglars a prop.
De matí comencem realment el primer dia de ruta, deixant en breu el GR10 cap al sud per a creuar a l'altre costat de la frontera i enllaçar amb el GR11. Ens hem creuat amb un caminant francés que, anant en sentit contrari durant 40 dies, ja olora el Mediterrani. En menys de 4 hores arribem a La Vajol. En la plaça es troba una font i un bon restaurant on menjar. A la vesprada, en menys de 3 hores arribem a Maçanet de Cabrenys, a la dreta trobem un bar amb piscina pública que ajuda a oblidar la calor. No gaire lluny, cap al sud, arribem al Molí d'En Robert, també amb bar i piscina, on ens refresquem de nou i ens donen permís per a passar la nit en la nostra tenda a la vora del riu.