Photo of1-Aparcament Balneari de Cardó - Ermita de Sant Onofre - Creu de Santos - Coll de Cabrafeixet - El Perelló Photo of1-Aparcament Balneari de Cardó - Ermita de Sant Onofre - Creu de Santos - Coll de Cabrafeixet - El Perelló Photo of1-Aparcament Balneari de Cardó - Ermita de Sant Onofre - Creu de Santos - Coll de Cabrafeixet - El Perelló

March 24, 2024
March 2024

near Benifallet, Catalunya (España)

Ruta de Aparcament Balneari de Cardó a El Perelló pasando por:
- Ermita de Sant Onofre (0.7 km)
- Font de l'Oliver (2.4 km)
- Creu de Santos (3.1 km)
- Mas de Solsona (5.5 km)
- Avenc Xaquera (7.5 km)
- Coll de Xeta (10.0 km)
- Coll de la Roca Foradada (10.8 km)
- Coll de Cabrafeixet (11.8 km)
- Bassa de les Comes (19.4 km)

1ª part. Balneari Cardó – Creu de Santos (3,3km 450m+)
Sortida des del Balneari (500m.) per la pista del coll del Murtero durant 1,5km i sempre pujant. A partir d’allí agafarem la sendera que ens portarà directament a la Creu de Santos o Xàquera (945m.) i d’on gaudirem d’unes fantàstiques vistes del Mediterrani, Vall de l’Ebre, els Ports, i si tenim un cel clar, fins i tot els Pirineus.

2ª part. Creu de Santos – Mas de Solsona (2,5km 50m+)
Tram força tècnic i irregular que inclou alguna desgrimpada i majoritàriament en descens on resseguirem el PR força desdibuixat conegut com la clenxa del Boix marcat amb una ratlla vermella. Passarem per la pineda de Santos, una agrupació de pins que es van salvar del gran incendi de la serra de Cardó de l’any 2012. A partir d’aquí i amb un terreny mes ondulat arribem al mas de Solsona, totalment en runes i on destaquen la gran cisterna amb bóveda de pedra i una era al seu costat.

3ª part. Mas de Solsona – Coll de Xeta (4,2km 50m+)
Continuem per la clenxa del Boix ara amb un sender més remarcat i un terreny més planer, sempre resseguint la carena de la Serra, passarem el desviament que ens portaría a la Font de Viamà i també per l’avenc de Xàquera, un avenc amb diferents cavitats i explorat per membres de la UEC i un perellonenc i que baixa fins a -180m. més avant i al costat d’un gran pi trobarem la bassa del Boix. Finalment el PR ens portarà al coll de Xeta i el seu camí.

4ª part. Coll de Xeta – Aparcament Pintures Rupestres (4,5km 250m+)
Tram amb terreny de força pendents resseguint un sender recuperat fa uns anys per la marató de muntanya de Rasquera a Tortosa. Després de resseguir una carena que remarca clarament les dos vessants de la serra, emprendrem un descens per seguir una forta pujada fins que veurem el Morral de Cabrafeixet ja davant nostre, i on en pocs minuts ja estarem a dalt. Baixada fins al parking de les pintures rupestres per la sendera principal (gr192).

5ª part. Aparcament Pintures Rupestres – El Perelló (8km 100m+)
Última part del recorregut, ja gairebé tot en baixada, on recorrerem pistes i algún tram d’asfalt, passant pel parc eòlic de les Calobres i arribant fins al Perelló pel camí de les Comes.