1. Anell verd de Pinedes

November 30, 2020
November 2020

near Carme, Catalunya (España)

Itinerari de senderisme, elprincipal d'un seguit de rutes que voregen la urbanització de Pinedes d'Armengol al terme municipal de La Torre de Claramunt, situat al sud de la comarca de l'Anoia, ja en els limits de l'Alt Penedes. Tot aquest conjunt de rutes fan descobrir el meravellós entorn que voreja aquesta zona. L'Inici i el final es troben al centre de la urbanització, on es troben la majoria de serveis (bars, botigues, forn de pa, jardineria...). En aquest cas hi ha la posibilitat de començar i acabar a Vilanova d'Espoia. En aquest cas ens situariem per començar a la esplanada de l'aparcament de la escola Torrescasana. Gaudiu del video a youtube: https://youtu.be/Om99NHKglls

Venint desde l'inici, suau baixada fins trobar l'encreuament amb el carrer Jaume I. Girar a l'esquerra.

Venint del carrer Jaume Igirar a la dreta i seguir el carrer Tarradellas tot fins al final, on comença la pista que baixa a Espoia.

S'acaba el carrer Josep Tarradellas i comença la pista que mena a Vilanova d'Espoia, pasant per Cal Muntadas.

Can Muntadas. Mas situat a les afores de Vilanova d'Espoia.

girar a l'esquerra

Deixem la pista de Cal Muntadas enrera quan arribem a la carretera que mena a Pinedes. Ens queda a la esquerra la escola Torrescasana. Anant amb compte, girar a l'esquerra.

Continuem per la carretera i girem a la dreta per pujar a La Serra, que ens queda davant, dalt d'un turonet.

font de La Serra

Intersecció a la sortida de La Serra. Agafem la pista de la dreta, trobant-nos tot seguit el dipòsit d'aigua.

creuar la pista que vé de La Font del Bosc i entrar al tallafoc.

Desprès de una lleugera pujada pel tallafocs, girar a l'esquerra i entrar al bosc.

Important intersecció que ens duría per la esquerra cap als boscos de Mas Bolet i Sant Joan de Mediona. Seguir a la dreta i al fons, trobem les ruïnes d' Orpí

PictographRuins Altitude 2,049 ft

Ruïnes d'un dels masos més importants de la zona. Orpí

Venint de la pista d'Orpí ens trobem el desviament a la dreta d'un corriol que fa lleugera pujada. La pista de la esquerra voreja el pujol de l'Orpinell i pasa per la Casa Nova de Can Feixes.

Desprès de sortir del corriol que ens ha dut desde Orpí i començar a baixar per la pista, ens trobem a l'esquerra els dipòsits d'aigua que abasteixen la urbanització. Es el final de la pista de terra i comencen els carrers asfaltats.