Photo of۱/۳/۳۱ قله مازوکشMazoo kesh ارتفاع ۲۳۰۰ ازبهشهر به روستای زیارت گرگان با گروه چپلار بهشهر Photo of۱/۳/۳۱ قله مازوکشMazoo kesh ارتفاع ۲۳۰۰ ازبهشهر به روستای زیارت گرگان با گروه چپلار بهشهر Photo of۱/۳/۳۱ قله مازوکشMazoo kesh ارتفاع ۲۳۰۰ ازبهشهر به روستای زیارت گرگان با گروه چپلار بهشهر

10 hours one minute
June 21, 2022
June 2022

near Behshahr, Māzandarān (Iran)

ساعت ۴ونیم از بهشهر حرکت کردیم به سمت گرگان. روستای زیارت از کنار دکه عمو رجب به طرف سمت راست کمی با ماشین رفتیم چون جاده ناجور بودم ماشین رو پارک کردیم و پیمایش ۵ نفره ما شروع شد. بعد از حدود ۴ونیم کیلومتر به چشمه سوته رسیدیم . چای هیزمی و صبحانه ‌ ادامه مسیر از سمت راست چشمه به رودخانه وعبور از رودخونه و پیمایش پاکوب در جنگل بسیار زیبا از درختان الوچه و ولیک و کندس و زرشک و درختان جنگلی بعد از حدود یک ونیم کیلومتر به دوراهی میرسیم که مستقیم میره به قله لنده ولی مسیر دست راست میره به سمت مازوکش بعد حدود یک تا یک ونیم کیلومتر می‌رسیم به دشت زیبا و چشمه مازوکش همراه با گلهای رنگارنگ نسترن . اسب های ازاد . گاوهای که از ابشخور اب میخورن و زیبایی های فراوان . در یال روبروی این دشت قله های زبله و تل انبار و پیرگرد و... دیده میشوند. بعد از خوردن چای وسایلمون رو گذاشتیم و مسیرجنگلی را حدود دو کیلومتر ادامه دادیم ظاهرا به جهان نما میرسید ولی ما برگشتیم به سمت چشمه مازوکش نهار خوردیم. استراحت . چای و برگشت به سمت ماشین حدود ساعت ۸ونیم رسیدیم پیش ماشین و حدود ۱۱ بهشهر بودیم.. پیمایش رفت و برگشت حدود ۱۷و نیم کیلومتر قابل ذکر اینکه فاصله از زیارت تا مازوکش حدود ۷ونیم کیلومتر هست.