1-2آبشار کردیکن

August 23, 2019
August 2019

near Borūjen, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

این اولین باری بود که به آبشار کردیکن میرفتم.متاسفانه به دلیل ضعف بالای تیم نتونستم مسیر را کامل علامت گذاری کنم و تنها در چند نقطه علامت گذاری کردم.
خدمت دوستان باید عرض کنم که برنامه خیلی سختی هستش.مسیر رفت سرازیری با شیب 45 الی 50 درجه هستش و پراز شن اسکی و مسیرهای پر از سنگریزه که باعث لیز خوردن نفرات میشه.
درجه سختی برنامه پنج از پنج هستش.
حدود 15تا دست به سنگ داره که اکثرا روی سه متر هستند البته سخت نیستند ولی خیلی باید مراقب بود.
در طول مسیر به هیچ عنوان از پاکوبهای اصلی خارج نشوید چون راه دیگه ای وجود ندارد و مسیرها بسیار خرناک و ریزشی هستند.اگر از کلاه کاسک در طول مسیر استفاده کنید خیلی بهتر است چون سنگهای زیادی از زیر پای دوستان به صورت ناخواسته در میروند.
از بردن افرادی که ترس از ارتفاع دارند و یا کوهنورد نیستند پرهیز کنید.
سعی کنید تیم بیشتر از بیست نفر نبرید چون با مشکل مواجه میشید مگر اینکه کلیه نفرات حرفه ای باشند.
حتما از یک راهنمای محلی استفاده کنید.چون واقعا ارزششو داره.
از محل شروع پیاده روی تا سنگ کعبه آنتن دهی موبایل هست اما از آن به بعد آنتن ندارید.

درصورت نیاز تماس حاصل نمایید.
09134111905 مجید چراغی

ورودی تنگ زندان با شیب تند از این محل شروع میشود.از این نقطه به بعد کامل باید مواظب افراد کم تجربه و یا ضعیف بود زیرا مسیر بصورت سنگریزه های در کف میباشد که باعث لیز خوردن نفرات میشود و خیلی خطرناک است زیرا لیز خوردن مساوی است با رفتن کف دره با ارتفاع حدودا 50 متر. بعد از عبور ا ز این محل به یک طاقچه میرسیم که دست به سنگ است و بسیار خطرناک

همانگونه که در عکس پیداست طاقچه بسار خطرناکی در مسیر است که راه دررو ندارد و حدودا 30 متر طول دارد.هنگام عبور از این طاقچه کلیه نفرات میبایست مواظب باشند که کوله هایشان به بدنه گیر نکند و باعث هل دادن نفر به داخل دره نشود.در این محل نباید از باتوم استفاده نمود و میبایست دست ها خالی باشند تا بتوانید این مسیر را بسلامت رد کنید. در ضمن رول و پلاکی جهت بستن طناب ندارد.

محل کمپ و چشمه آب

.در این محل تنها چند چادردر حدود شش عدد میتوان نصب کرد.همچنین یک چشمه برای برداشتن آب وجود دارد که فکر میکنم چشمه فصلی باشد

آبشار بسیار زیبا

اینجا بالای سرتنوره است و محل مناسب برای کمپ زدن.از اینجا تا آبشار حدود یک الی یک و نیمساعت زمان نیاز است.داخل تنوره آب شرب وجود دارد.همچنین حدود ده عدد چادر میتوان در اطراف این محل نصب نمود