098 Tematik Zambak Yolu / Kerpe - Sarısu

April 7, 2022
April 2022

near Kerpe, Kocaeli (Türkiye)

Kerpe sahilini geçtikten sonra yolculuğumuz boyunca sadece bu bölgede ana yoldan çok az bir süre yol alacağız. Kısa bir yürüyüşten sonra Ömerağzı Koyu’na varıyoruz. Koyun içerisine girip sahilden yola devam edebiliriz.

Yine ana yoldan bir süre daha yol aldıktan sonra ilk sapaktan denize vardığımızda karşımızda muhteşem Kerpe manzarası bizi bekliyor olacak. Burası Eski Kerpe. Bastığınız yere dikkat edin çünkü tarihi bir taş döşeme yoldan yürüyorsunuz. Eski Kerpe’ye saptığımız yere geri döndükten sonra bir süre daha ana yoldan ilerleyip ilk bulduğumuz aralıktan denize doğru giriş yapıyoruz.

Yine muhteşem kayalıklarla karşılaşıyoruz. Masmavi bir deniz ve muhteşem kayalıklar eşliğinde yürüyüşümüz sürüyor. Bu bölgede çok güzel koylar var. Büyük koyun bitiminde dik çıkış ve iniş olan bir bölge var. Burada dikkatli olmakta yarar var. Özellikle iniş biraz sıkıntılı. Bu bölgeyi es geçip üstteki patikadan geçmek daha güvenli olur.

Bu bölgeyi geçtikten sonra karşımıza bir üniversitenin araştırma yerleşkesi çıkacak. Burasını da yola çıkarak ve bir süre yolda ilerleyerek çözüyoruz. Karşımıza çıkan su kaynağının ismi Sarısu. Sarısu üzerindeki köprüden geçtikten sonra Seyrek Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’na girmiş oluyoruz.