097 Tematik Zambak Yolu / Cebeci - Kerpe

April 7, 2022
April 2022

near Cebeci, Kocaeli (Türkiye)

Cebeci’de konaklama ve yemek gibi ihtiyaçlarımızı giderebileceğimiz çok yer var. Plajın sonundan yine denize sıfır konumda yürüyüşümüz sürüyor. Muhteşem kayalıkların ardından, kayalıkların en güzeli Pembekayalar’a ulaşmış olacağız.

Bu muhteşem coğrafyasının ardından günbatımının en güzel izlenebildiği Kovanağzı’na varmış olacağız. Kovanağzı Köyü ve plajını hemen geçtikten sonra Karadeniz’den
100 metre ayrılacağız. Tüm rota boyunca denizden en çok uzaklaştığımız yer bu bölge. Çünkü burada askeri bir alan bulunuyor. Bu alan geçildikten sonra tekrar denize Kapri Plajı’nda kavuşuyoruz.

Buradan sonra Kefken Limanı ve köyünü geçtikten sonra Kumcağız’a doğru yol alıyoruz. Kefken bu bölgedeki kasaba yerleşimlerinin en büyüğü. Konaklama ve her türlü yemek-içmek gibi ihtiyaçların karşılanabileceği bir yer. Balık mevsiminde en taze ve lezzetli balık yeme imkânı burada mevcut.

Kumcağız’ı geçtikten sonra birçok küçük koyu geçerek patikadan yol aldıktan sonra yine sahilden çok az uzaklaşacağız. Kerpe’nin girişinde sadece hanımlara ait olan bir plaj var. Sahilden yola çıkıp Kerpe Kayalıkları’na doğru rotamız sürüyor. Kerpe tam anlamı ile turistik bir kasaba.

Cebeci

Pembe Kayalar

• Photo of evrenozkan
    evrenozkan Apr 25, 2022

Plaj, orman, kasaba, park geçişli Harika bir rotaydı. Rotayı takip etmek oldukça kolay oldu. Gidecek olanlara tavsiye ederim. Rotayı Oluşturanlara çok teşekkürler