090 Tematik Boydan Boya Samanlı Dağları / Eski Yayla - Bıçkıdere

April 6, 2022
April 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Bu bölümü geçtikten sonra da rotamız yükselerek devam ediyor. Yaylak alanları geçtikten sonra inişe geçen rotamız Aytepe civarında dört yol ağzına varıyor.

Bu bölümden Aytepe’ye (1014 m) giden yolun uzunluğu 2,5 km. Rotamız Aytepe Sapağı’ndan sonra da inişe devam ediyor. Aytepe Sapağı’ndan Bıçkıdere Köprüsü’ne (852 m) kadar 3,5 km inişten sonra rotamız toplamda 57,5 km yolu geride bırakıyor. Bu bölümden sonra rotamız hafif yükselerek sürüyor. İçerisinde bulunduğumuz alan Kirazdere su toplama alanının bir bölümünü oluşturuyor.

Bıçkıdere Köprüsü’nden sağa dönerek giden iki rotamız bulunuyor. Bunlar ilki sapaktan yükselerek Aytepe’ye (6 km) gidiyor. Diğeri ise ana yol güzergâhımızda bulunan Papazçayırı (855 m) ve Menekşe Yaylası’na (913 m) giden 5 km uzunluğunda ara bir yoldur. Bıçkıdere Köprüsü’nden sonra derin bir vadi içerisinden geçen rotamızı 1 km sonra yeni rota karşılıyor.

Soldan güneye doğru dik çıkışlar içeren rotamız, sırta (5 km, 1186 m) çıktıktan sonra dört farklı rota ile Sakarya Havzası’na ulaşıyor. Bu sırt bölgesi yerel halk tarafından Beypınar olarak isimlendiriliyor.

Sırta varıldıktan sonra yol sola ve sağa ikiye ayrılıyor. Sağa giden yol Alıç Yaylası üzerinden İznik’e kadar uzanıyor. Sağ tarafa giden yollardan ilki, sırt bölgesine varan yolun karşısından Adiye Köyü yakınlarında bulunan küçük baraja (3 km, 835 m) doğru yol alıyor.

Küçük barajdan, Bilecik’in Osmaneli ilçesi sınırları içerisindeki Adliye Köyü’nde bulunan baraja (6,5 km, 758 m) varıp köyde (8 km,767 m) sona eriyor. İkinci ve üçüncü rotalar sol koldan 1,2 km ileride ayrılıyor. Sola dönen rota dik bir inişin ardından Kemaliye Köyü’ne (9 km, 746 m), diğer rota da direkt olarak yine Kemaliye Köyü’ne (7 km, 760 m) iniyor.

Ana rotamız üzerinde, Bıçkıdere Köprüsü’nü geçtikten sonra birinci km’deki sapaktan sonra yine bir km mesafede solda bir sapak daha bulunuyor. Bu sapaktan tırmanarak, birinci sapağın sırt bölgesine yaklaşık 2 km batısına varılıyor (3 km, 1161 m). Bu sırt bölgesinden yine vahşi bir orman içerisinden giden rotamız Alıç Yaylası’na
ulaşıyor.

Alıç Yaylası’ndan (5 km, 1104 m) Elmalı Köyü (11 km, 778 m), İhsaniye Köyü (21 km, 927 m) ve Dereköy (26 km, 266 m) üzerinden İznik Lefke Kapı’ya (34 km, 103 m) ulaşmak mümkün.