088 Tematik Boydan Boya Samanlı Dağları / Kıranyurt Yaylası - İnönü Yaylası

April 6, 2022
April 2022

near Mesruriye, Sakarya (Türkiye)

Ana rotamız Kıranyurt Yaylası’ndan geriye dönüp soldan İnönü Yaylası yönüne doğru inişe geçiyor. Kıranyurt Yaylası’ndan İnönü Yaylası’na toplamda 15 km.

İnönü Yaylası’na vardığımızda hiçbir rotaya sapmadan ilerleyecek olursak, toplamda inişli-çıkışlı 45 km’lik bir mesafe kat etmiş oluyoruz. İnönü Yaylası’ndan ana yolumuz dışında Tepecik ve Aksığın köylerine doğru giden iki rotamız bulunuyor.

Bu iki köye giden yolu 5 km’si aynı (1109 m) hat üzerinden gittikten sonra Aksığın yolu Kayaüstü Yaylası (7,5 km, 1095 m) yönünden köye (12,5 km, 602 m) iniyor. Tepecik rotası ise sağ koldan ilerleyerek köye (11 km, 729 m) varıyor. Kayaüstü Yaylası’nda Tepecik Köyü’ne kestirme inen bir de dik patika yol bulunuyor.

İnönü Yaylası’ndan Çilekli (Katırözü) Köyü giden bir rota bulunuyor. Bu rota Çilekli Barajı üzerinden köye (7 km) ulaşıyor. Tekrardan ana rotamız üzerine dönecek olursak, İnönü Yaylası’ndan sonra Sakarya Havzası’na doğru yani doğuya doğru ilerleyince karşımıza Ercuva Yaylası (3,3 km, 1143 m) geliyor.

Buradan rotamız batı yönünde yükselerek sürüyor. Ancak Ercuva Yaylası’ndan Hüseyinli ve Çilekli köylerine giden iki rotamız daha bulunuyor. Bu rotalar üzerinden Kuzuyayla’ya ulaşmak da mümkün. Ercuva Yaylası ile Çilekli Köyü’nün (792) (Çilekli Barajı yolu) mesafesi 8 km, Hüseyinli Köyü’nün (819) mesafesi ise 5,5 km.