087 Tematik Boydan Boya Samanlı Dağları / Kızkalesi - Kıranyurt Yaylası

April 6, 2022
April 2022

near Pazarçayır, Kocaeli (Türkiye)

Yolculuğa kaldığımız yerden tırmanmaya devam edince ilk olarak karşımıza Çavuşlu Yaylası sapağı (2 km, 851 m) geliyor. Direkt devam ederek yaylaya, oradan da rotamız üzerinde bulunan Kıranyurt ve İnönü yaylalarına ulaşmak mümkün ama rotamız, Samanlı Dağları’nın sırtlarından yol almak üzere sola devam ederek sürüyor.

Bu sapaktan itibaren muhteşem manzaralar eşliğinde Kıranyurt Yaylası’nın bulunduğu
sırta kadar dönerek tırmanıyor. Çavuşlu Yaylası sapağından Kıranyurt Yaylası’na (1160 m) kadar olan bölüm toplamda 10 km.

Kıranyurt Yaylası’ndan doğu yönünde devam edecek olursak Mesruriye Köyü yönünde Karpuzçatlatan Vadisi’ne inip (6,3 km, 714 m) Katırözü Köyü’ne (Çilekli) doğru yol alıp (9,5 km, 748 m), Orman Deposu’nın sırtından (10,5 km, 782 m) sola dönüp, Bakacak Köyü (12 km, 858 m) ve Eskiyayla (18 km, 1117 m) yönünde Kuzuyayla’ya ulaşabiliriz. Bu dairesel hattın toplam uzunluğu 60 km.

Kıranyurt Yaylası

Kızkalesi

Çavuşoğlu Yaylası

Çeşme3

Çeşme4

• Photo of Ümit Malkoçoğlu
    Ümit Malkoçoğlu Sep 4, 2022

Kızkalesi'den Serindere Vadisi harika gözüküyor. Parkurun hemen hemen yarısından itibaren izlenen eski orman yoluysa oldukça keyifli. Çoğunlukla irtifa kazanılan bir rota olsa da güzel bir alternatif...