086 Tematik Boydan Boya Samanlı Dağları / Pazarçayırı - Kızkalesi

April 6, 2022
April 2022

near Pazarçayır, Kocaeli (Türkiye)

Ana rotamız Pazarçayırı Köyü’ne varmadan izcilik kampının bulunduğu alandan Karpuzdere Köyü ve Karpuzçatlatan Deresi yönünde inerek devam ediyor.

Karpuzçatlatan Deresi üzerinde bulunan köprüye kadar rotamız hep iniş şeklinde idi. Bu bölümden sonra rotamız çıkışlarla sürüyor (5,5 km, 426 m).

Bulunduğumuz bu vadi içerisinden Sultaniye Köyü’nden Serindere Köyü’ne giden bir rota bulunuyor. Buradan suya paralel giden patika bir rota var. Bu bölüm 10 km’lik rotanın tam orta yeri. Karpuzçatlatan Deresi Yuvacık Barajı’nın Kirazdere ve Kazandere ile birlikte ana üç su kaynağından biri.

Vadiden orman içi toprak araç yolu ile tırmanmaya başlayınca karşımıza 2,5 km sonra Kızkalesi (602 m) olarak isimlendirilen ve günümüzde hala kalıntıları görülebilen bir kültür mirası çıkıyor. Yolculuğa bu bölümde biraz ara verip kalenin üzerinden muhteşem manzaranın tadını çıkarmak lazım.

Kalenin en uç noktasından baktığımızda (633 m) sola yanımızda yer alan vahşi Müflizdere Kanyonu, sağ yanımızda Karpuzçatlatan Vadisi ve önümüzde de Serinlik Köyü görülebilir.