085 Tematik Boydan Boya Samanli Dağları / Kuzuyayla - Pazarçayırı

April 6, 2022
April 2022

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Kuzuyayla’dan (1388 m) başlayan rotamız Hacıyakup Çayırı (3. km, 2460 m) üzerinden Samanlı Dağları’nın en yüksek noktası olan Kartepe’ye (5. km, 1602 m) ulaşıyor. İzmit Körfezi ve Sapanca Gölü manzaralı zirveden açık havalarda Uludağ bile görülebilir.

Zirveye çıkmak istemeyenler için, rotamız başlangıçtan 600 metre sola saparak, yol üzerinden Altıoluk Yaylası’na ulaşmak da mümkündür. Kuzuyayla’dan Zirveye çıkıp Altıoluk Yaylası’na (1316 m) ulaşmak 9 km.

Kuzuyayla’dan direk Altıoluk Yaylası ise (3,2 km) km. Zirvenin dönüş yolundan Hacıyakup Çayırı’nı geçtikten sonra sola dönen yol bizi Altıoluk Yaylası’na ulaştırır. Buradan yolculuk güneybatı yönünde sürüyor. Bu bölümde ana rotamız dışında Samanlı Dağları’nın güneyine doğru da ilerleyen rotalarımız bulunuyor.

Altıoluk Yaylası’ndan direk güneye doğru (Sakarya Havzası) devam edecek olursak Eskiyayla (8 km, 1117 m) üzerinden Soğucak Yaylası’na (21 km, 1115 m) ulaşabiliriz. Kuzuyayla’dan Eskiyayla yolu ile Soğucak Yaylası’na ulaşıp İstanbuldere üzerinden Sapanca’ya ulaşmak toplamda 40 km.

Eskiyayla’ya varmadan önce 2,5 km sonra sola dönen yol önce bizi Yanıkyayla’ya (8 km, 1315 m), oradan da Sapanca Gölü (22 km, 600 m) kenarına (Yanıkköy) indirir. Bu rota Kuzuyayla’dan Sapanca’ya kadar toplamda 25 km’yi buluyor. Normalde bir günde gidilebilir. Parkurun tamamı orman içi araç yolu ve iniş şeklinde. Özellikle Mayıs-Kasım arası en ideal dönem.

Ana rotamız 700 metre sonra sağa dönerek devam ediyor. Sola dönüş yolundan 800 metre sonra sola dönen yol 6,5 km sonra bizi Sultaniye Köyü’ne (760 m) ulaştırır. Kuzuyayla’dan günübirlik Sultaniye Köyü’ne yapılacak yolculuk toplamda 11 km. Sultaniye Köyü’ne saptığımız yoldan sağa dönen yol bu ayrımdan 1 km sonra bizi Karaoluk Yaylası’na (1176 m), buradan da 4,5 km sonra Pazarçayırı Köyü’ne (852 m) ulaştırır.

Kuzuyayla’dan Altıoluk ve Karaoluk yaylalarını geçip günübirlik bir yürüyüşle Pazarçayırı
Köyü’ne toplamda 9 km’lik bir yürüyüşle ulaşmak mümkün.