082 Tematik Samanlı Dağları Geçişi / Soğukpınar-Alıç Yaylası

April 6, 2022
April 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Bu bölüme kadar orman içi toprak araç yolundan oluşan parkur buradan dik bir patika çıkış ile Papazçayırı (850 metre) olarak isimlendirilen yaylak alanına gidiyor. Bu bölgede kamp yapılabilir sık çimenlik bir düzlük ve çeşme var.

Papazçayırı’na giden patika yolun toplamı 6 km. Bu bölüm çok sık bir orman dokusu
içerisinden geçiyor. Soğukdere Vadisi’nin görüntüsü yol üzerinde sadece bir bölgeden muhteşem görünüyor. Papazçayırı’nın 500 metre batısında Menekşe Yaylası var.

Samanlı Dağları Geçişi’nin en keyifli bölümü Papazçayırı’ndan sonra başlıyor. Bin metrenin üzerinden sık bir ormanın içerisinden giden rota oldukça keyifli. Hemen hemen her yerde içilebilir su kaynakları bulunuyor.

Papazçayırı’ndan güneye giden yolu takip ederek hemen karşıya geçip devam etmek gerekli (Sola giden yol Aytepe’ye, sağa giden yol dönerek Menekşe Yaylası’na gidiyor). Bu bölümde hedefimize rotamız üzerinde bulunan Meteoroloji İstasyonu’nu (1121 m) koymalıyız.

Kapıkaya Yaylası’ndan bin kilometre yüksekliğinden Samanlı Dağları’nın sırt bölgesinden
geçen rotamız Alıç Yaylası’na (1088 m) varıyor.