077 8 Estanys des de la presa de les Bulloses

Photo of077 8 Estanys des de la presa de les Bulloses Photo of077 8 Estanys des de la presa de les Bulloses Photo of077 8 Estanys des de la presa de les Bulloses

2 hours
September 20, 2018
September 2018

near Les Angles, Occitanie (France)

Al parc de les Bouilloses s’arriba amb cotxe des de Puigcerdà, tot seguint la carretera N-116, fins la rotonda de Mont-Louis, per desviar-nos per la D-60, ben alquitranada, que arriba fins sota la presa, on hi ha un ampli aparcament.

Aquesta pista d'accés al pantà, a la temporada d'estiu, entre les 7 del matí fins les 19 hores, els mesos de juliol i agost, és tancada a la circulació; s’ha de deixar els vehicles a l’aparcament del Pla de Barrés, on uns autocars llançadora et porten fins dalt.

Ruta que es comença a la banda esquerra de la presa, del llac de les Bouilloses, passant per davant l’hotel “Bones Hores”, on trobem una banderola informativa de les rutes.

Es puja per un sender perfectament senyalitzat, amb ratlles grogues (com les d’Itinerannia) però que s’enfila ràpid, per un terra amb pedres esmerilades pel pas dels nombrosos caminaires, i també mig descalçades per les aigües de pluja; quan porto 1,7 qms. de pujada, trobo a la dreta l’estany del Vive i a l’esquerra el Noir, continuant uns metres més amunt hi ha un bassot i tot seguit ja trobem els estanys de la Coumasse i el Sec, amb un barracó metàl•lic entre mig d’ambdós, que té la funció de refugi lliure en cas de necessitat.

Ara el camí ja no és tant dret i ens mena fins l’estany Valleil, on hi ha el pont per accedir als estany superiors i camí del Carlit; però com he començat a caminar tard, ho deixarem per una altra ocasió i aquí he seguit el curs del torrent en direcció a l’estany Long

Cal advertir que a partir del pontet, ja no es troba cap més senyal fins arribar de nou a l’estany Sec; 2 qms. més avall; cal seguir el corriols poc fressats, doncs es veu que aquest tram no es tant concorregut i sols he trobar un solitari pescador a mosca seca.

En arribar a l’estany Sec, es volta en sentit horari fins trobar de nou el camí que hem fet de pujada i ja només queda fer-lo de baixada.

Per si voleu veure una volta per altres estanys propers:

Coll del Pam - estanys dels Esquists - les Bulloses

PictographInformation point Altitude 13,403 ft

Sortida

Inici de la caminada davant la caseta d'informació turística, situada al cantó esquerra de la presa de les Bulloses

Fita

Fita gran i pi amb arrels descalçades

PictographInformation point Altitude 13,760 ft

Pal indicador

PictographLake Altitude 13,765 ft

Estany le 'Vivé o Viver'

Es troba a 2144 m. d'alçada, independent de la cadena que uneix els altres de la mateixa zona, desguassa a l'estany Negre

PictographLake Altitude 13,780 ft

Estany Bailleul

PictographBridge Altitude 13,963 ft

Palanques

Palanques al camí vell de l'estany Llong