050 Doğa Yürüyüşü Tepecik Köyü-Hüseyinli Köyü Geçişi

Photo of050 Doğa Yürüyüşü Tepecik Köyü-Hüseyinli Köyü Geçişi Photo of050 Doğa Yürüyüşü Tepecik Köyü-Hüseyinli Köyü Geçişi Photo of050 Doğa Yürüyüşü Tepecik Köyü-Hüseyinli Köyü Geçişi

April 4, 2022
April 2022

near Tepecik, Kocaeli (Türkiye)

Başiskele’ye bağlı Tepecik Köyü’nde başlayan rota (729 m) büyük bölümü çıkış şeklinde ilerledikten sonra Samanlı Dağları’nın koynunda İnönü Yaylası’na (1052 m, 11 km) varıyor.
Yayla ismini bölgede bulunan küçük bir mağaradan alıyor.

İnönü Yaylası’ndan yayla boyu güney yönünde ilerleyen rotamız Ercuva Yaylası’na (1144 m, 14,5 km) ulaşıyor. Bu bölge Karadeniz ile Akdeniz iklimlerinin sıfır noktası. Buradan Sakarya Havzası’na doğru inen rotamız ilk önce Sakarya Pamukova’ya bağlı Hüseyinli Köyü’ne (817 m, 19,5 km) vardıktan sonra ana karayolunun kenarında (771 m, 20 km) sona eriyor.

Orman içi araç yolundan oluşan rotamız üzerinde içilebilir su kaynakları bulunmakta. Bu parkur Nisan-Kasım ayları arasında rahatlıkla yürünebilir nitelikte.