05. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. DESEMBOCADURA - GARXAL - RIUMAR

Photo of05. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. DESEMBOCADURA - GARXAL - RIUMAR Photo of05. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. DESEMBOCADURA - GARXAL - RIUMAR Photo of05. PARC NATURAL DEL DELTA DE L’EBRE. DESEMBOCADURA - GARXAL - RIUMAR

-12 ft
March 13, 2024
March 2024

near Riumar, Catalunya (España)

▷ ITINERARI 05.PNDE-DESEMBOCADURA-GARXAL-RIUMAR

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA / DESCRIPCIÓN DE LA RUTA

[CA] Ruta senderista que ens descobreix el curs final i la desembocadura del riu Ebre, la bassa del Garxal i el nucli de Riumar. Comencem al passeig fluvial, on agafem el carril bici que resseguim fins al mirador del Zigurat, des d’on gaudim de bones vistes de la desembocadura, l’illa de Buda, l’illa de Sant Antoni i la bassa del Garxal. Girem a l’esquerra deixant el riu enrere i el far del Garxal a l’esquerra. Continuem per una pista de terra; dos miradors faunístics (el segon més gran i adaptat) ens permeten observar la fauna present a la bassa del Garxal. Arribem a Riumar i resseguim el passeig marítim al costat de la platja. Al final del passeig, girem a l’esquerra, circumval·lem tota la urbanització i, després d’uns arrossars, arribem al port de Deltebre i, seguidament, al Muntell de les Verges. L’itinerari també es pot fer en bicicleta.

[ES] Ruta senderista que nos descubre el curso final y la desembocadura del río Ebro, la laguna del Garxal y el núcleo de Riumar. Empezamos en el paseo fluvial, donde tomamos el carril bici, que seguimos hasta el mirador del Zigurat, desde donde disfrutamos de buenas vistas de la desembocadura, la isla de Buda, la isla de Sant Antoni y el Garxal. Giramos a la izquierda dejando el río atrás y el faro del Garxal a la izquierda. Continuamos por una pista de tierra; dos miradores faunísticos (el segundo más grande y adaptado) nos permiten observar la fauna presente en la laguna del Garxal. Llegamos a Riumar y seguimos el paseo marítimo junto a la playa. Al final del paseo, giramos a la izquierda, circunvalamos toda la urbanización y, después de unos arrozales, llegamos al puerto de Deltebre y, seguidamente, al Muntell de les Verges. El itinerario también se puede realizar en bicicleta.

FITXA TÈCNICA ITINERARI 05.PNDE-DESEMBOCADURA-GARXAL-RIUMAR

CONSELLS DE SEGURETAT, NORMATIVA I BONES PRÀCTIQUES / CONSEJOS DE SEGURIDAD, NORMATIVA Y BUENAS PRÁCTICAS

[CA] Es recomana als usuaris dels parcs que abans d'iniciar la ruta s'informin dels avisos del parc,
la previsió meteorològica (avisos de vent, pluja, neu o altres factors) i consultin el mapa de perill d'incendi forestal. També es recomana seguir els itineraris marcats pel parc i, en zona de reserva natural integral, cal recordar que és obligatori seguir els itineraris.

[ES] Se recomienda a los usuarios de los parques que antes de iniciar la ruta se informen de los

avisos del parque, la previsión metereológica (avisos de viento, lluvia, nieve u otros factores) y consulten el mapa de incendio forestal. También se recomienda seguir los itinerarios marcados por el parque y, en zona de reserva natural integral, recordar que es obligatorio seguir los itinerarios.

[EN] Park users are advised to check the park’s warnings, the weather forecast (wind, rain, snow or other warnings) and refer to the wildfire danger map before setting out on the route. It is also recommended to follow the trails marked out by the park. Please remember that in the integrated nature reserve area you must stay on the trails.

[*] Tots els itineraris del Parc Natural del Delta de l'Ebre
/ Todos los itinerarios del Parque Natural del Delta de l'Ebre

[**] Itineraris en altres parcs naturals de Catalunya / Itinerarios en otros parques naturales de Cataluña

PictographCar park Altitude -4 ft

[CA] Ampli aparcament de terra situat ben a prop del riu Ebre. Al costat mateix de l’aparcament es troba el carril bici que arriba fins al mirador del Zigurat.

[ES] Amplio aparcamiento de tierra situado cerca del río Ebro. Al lado del aparcamiento se encuentra el carril bici que llega hasta el mirador del Zigurat.

PictographPanorama Altitude 3 ft

[CA] Mirador de fusta d’uns 12 m d’alçada situat a la desembocadura de l’Ebre. Es va inaugurar el 2015 i és un dels punts d’interès més populars del Delta. Ofereix unes immillorables vistes panoràmiques.

[ES] Mirador de madera de unos 12 m de altura situado en la desembocadura del Ebro. Se inauguró en 2015 y es uno de los puntos de interés más populares del Delta. Ofrece unas inmejorables vistas panorámicas.

PictographWaypoint Altitude -1 ft

[CA] Balisa situada a la punta del Garxal. Té una alçada de 12 m. És un far de tipus Mautomàtic i funciona amb energia solar.

[ES] Baliza situada en la punta del Garxal. Tiene una altura de 12 m. Es un faro de tipo automático y funciona con energía solar.

PictographWaypoint Altitude -4 ft

[CA] Embarcador situat a la bassa del Garxal i construït amb fusta. L’accés és restringit.

[ES] Embarcadero situado en la laguna del Garxal y construido con madera. El acceso está restringido.

PictographPanorama Altitude 0 ft

[CA] Mirador de fauna situat a la bassa del Garxal. És ideal per als amants de la fauna salvatge, per observar una gran varietat d’ocells i altres animals. L’aforament màxim és de 10 persones.

[ES] Mirador de fauna situado en el Garxal. Es ideal para los amantes de la fauna salvaje, para observar una gran variedad de aves. El aforo máximo es de 10 personas.

PictographWaypoint Altitude -7 ft

[CA] Passeig marítim situat enfront de la platja de Riumar. Un carril bici recorre tot el passeig. Diverses plataformes de fusta permeten l’accés a la platja.

[ES] Paseo marítimo situado frente a la playa de Riumar. Un carril bici recorre todo el paseo. Diversas plataformas de madera permiten el acceso a la playa.

[CA] Port fluvial situat al municipi de Deltebre, concretament a poc més de 2 km de la desembocadura del riu Ebre. El port alberga el Club Nàutic Riumar.

[ES] Puerto fluvial situado en el municipio de Deltebre, concretamente a poco más de 2 km de la desembocadura del río Ebro. El puerto alberga el Club Náutico Riumar.

PictographMonument Altitude -6 ft

[CA] Duna fluvial de 4 m d’alçada situada al marge esquerre del riu Ebre on trobem un monument amb set columnes dedicades a les advocacions marianes de les comunitats per on passa el riu Ebre.

[ES] Duna fluvial de 4 m de altura situada en el margen izquierdo del río Ebro, donde encontramos un monumento con siete columnas dedicadas a las advocaciones marianas de las comunidades por las que pasa el río Ebro.