0439 Ligneuville 8 Km

September 1, 2017
September 2017

near Ligneuville, Wallonia (Belgique)

Vandaag een mooie wandeling gedaan van 8 Km, de route kan ik van een gedeelte van een ATB tocht. Ik ben begonnen bij het kerkhof van Ligneuville. Op dit kerkhof wijst een bordje naar het graf van 'Monsieur Hawarden', een zonderlinge Parijse dame, die zich in Ligneuville terugtrok na een moordzaak en zich de rest van haar leven uitgaf voor een man. Het verhaal is zelfs verfilmd. Je begint met een behoorlijke klim, langs een paar huizen en dan velden tot aan het bos. Hier werd ik al gelijk gespot door een Ree. Op een gegeven moment, zag ik een Visarend hoog boven mij zweven. Die zal wel op zoek zijn geweest naar één van de Forellen kwekerijen in de buurt. Onderweg weer veel mooie paddenstoelen gezien. Bij deze wandeling is het wel jammer, dat je het verkeer op de weg naar Waimes hoort. Op de terug weg naar de camping even wezen kijken op de plek waar ik wel eens een Zwarte Ooivaar zie. Ook nu zat er weer eens één.