038 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Sırt-Alıç Yaylası Geçişi

Photo of038 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Sırt-Alıç Yaylası Geçişi Photo of038 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Sırt-Alıç Yaylası Geçişi

March 25, 2022
March 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Aytepe’de 1003 metre yükseltide başlayan rotamız, Samanlı Dağları’nın iç kısımlarına doğru, Bıçkıdere yönünde inişe geçiyor. Bıçkıdere’den (818 m, 5,5 km) Samanlı Dağları silsilesine bir süre paralel ilerleyen rotamız sol taraftan (900 m, 6,5 km) yeniden yükselişe geçip Yuvacık Baraj Havzası ile Sakarya Havzası sınırına (1186 m, 11,5 km) varıyor.

Bu bölge Karadeniz iklim tipi ile Akdeniz iklim tipinin sıfır noktasını oluşturuyor. Bu bölgeden itibaren rotamız sağa dönüp Kocaeli, Bilecik ve Bursa illerinin kesişim
noktasında bir sırt bölgesine (1161 m, 12,5 km) varıyor. Bu bölgeden sola dönüp güney yönünde ilerleyen rota Küçük Alıç Yaylası’na giden orman yoluna (976 m, 14,5 km) varıyor.

Buradan önce Küçük Alıç Yaylası’na (1085 m, 16,5 km), ardından da Büyük Alıç Yaylası’na (1105 m, 17,5 km) eski yol sapağından (1103 m, 18 km) inip giden rota tarihi Elmalı Köyü Camii’nde (777 m, 20,5 km) sona eriyor.

Orman içi araç yolundan oluşan rotamız üzerinde içilebilir su kaynakları bulunmakta.
Bu parkur Nisan-Kasım ayları arasında rahatlıkla yürünebilir nitelikte.