037 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Menekşe Yaylası-Bahçecik

Photo of037 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Menekşe Yaylası-Bahçecik Photo of037 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Menekşe Yaylası-Bahçecik

March 25, 2022
March 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Aytepe’de 1003 metre yükseltide başlayan rotamız, Samanlı Dağları’nın iç kısımlarına doğru, Bıçkıdere yönünde inişe geçiyor. Bıçkıdere’den (818 m, 5,5 km) sağa dönüp suyun akışı yönünde ilerleyen rotamız dereyi soldan karşıya geçip (800 m, 6 km) tırmanışa geçiyor.

Bu bölümde Beşkayalar Tabiat Parkı sınırlarına giren rotamız ilk önce sırt bölgesine ulaşıp (917 m, 8 km), ardından Soğukpınar’dan gelen patika yol ile birleşip (920 m, 9 km) Papazçayırı’na giden patikadan (926 m, 9,5 km) Papazçayırı’na (815 m, 10 km) varıyor.

Buradan küçük bir çıkış ile bölgenin en güzel yaylası olan Menekşe Yaylası’na (913 m,
10,5 km) varan rotamız büyük ağaçlar içerisinde saklanmış Subatar Yaylası’ndan (940 m, 13 km) sonra inişe geçiyor.

Subatar’dan sonra ilk önce Sıcakdere Köprüsü’ne (779 m, 16 km) inen rotamız buradan
Eriklitepe patikası sapağını geçip (992 m, 19,5 km) Bahçecik Kasabası ile Servetiye Karşı Köyü’nün sırtında (651 m, 26 km) İzmit Körfezi manzarası eşliğinde sona eriyor.

Orman içi araç yolundan oluşan rotamız üzerinde içilebilir su kaynakları bulunmakta. Bu parkur Nisan-Kasım ayları arasında rahatlıkla yürünebilir nitelikte.