037 - Comabona per Prat d'Aguiló. Cadí. 100 cims FEEC

Photo of037 - Comabona per Prat d'Aguiló. Cadí. 100 cims FEEC Photo of037 - Comabona per Prat d'Aguiló. Cadí. 100 cims FEEC Photo of037 - Comabona per Prat d'Aguiló. Cadí. 100 cims FEEC

May 17, 2016
July 2015

•   5 4 Reviews

near Víllec, Catalunya (España)

Una de les rutes més maques del Cadí i dels Pirineus.

Accedim a la carena del Cadí i al cim del Comabona pel pas mes fàcil que hi ha per la cara nord del Cadí, el Pas dels Gosolans.

El Pas dels Gosolans era el camí que feien servir els segadors de Gósol i també els traginers, per anar de Gósol a Bellver de Cerdanya.

APROXIMACIÓ: Des de la carretera N - 260 a Martinet agafem direcció Montellà.
Abans d'arribar al poble agafem a ma dreta el camí amb un petit tram amb asfalt, però després tot terra, direcció al Refugi de Prat d'Aguiló.

Es una llarga i entretinguda pista forestal, d'uns 12 quilòmetres, que tot i que hi puja algun cotxe, es recomanable un tot terreny o un tot camí.

Al final de la pista trobem una cadena poc abans d'arribar al refugi, i un petit aparcament.

RUTA: Comencem la ruta des del magnífic Prat d'Aguiló amb imponents vistes dels cingles de la cara nord del Cadí.

Al costat mateix del refugi trobem el sender que primer puja pel prat, passa per una zona de pins i va enfilant fent ziga-zagues cap el Pas dels Gosolans, amb bones vistes de la cara nord de la zona de Prat de Cadí.

Arribem al Pas dels Gosolans i ens trobem amb les grans extensions de prats de la suau cara sud del Cadí, amb contrast amb l'abrupta cara nord.

Seguim direcció est per la carena, primer passem pel pic d'Aguiló, el Coll de Comabona i i ja arribem al cim del Comabona.

Seguim baixant coincidint amb el GR -150-1 cap el Coll de Tancalaporta.

Després de passar al Pas del Bou, deixem el GR i girem a esquerra per seguir el sender de la ruta dels Cavall del Vent, que ve del refugi dels Cortals i va cap el refugi de Prat d'Aguiló.

Anem seguint el sender passant per sota de les cingleres que hem vist des de la carena, per tornar a Prat d'Aguiló, punt de sortida.

PictographMountain hut Altitude 6,570 ft

Prat d'Aguiló.

• Photo of glopezana
    glopezana Aug 24, 2019

Moltes gràcies per la ruta al Comabona.
    L’ he fet amb el meu fill de 11 anys. Feia temps que em demanava pujar al Cadí, ha quedat impresionat quan ha estat allí a dalt i ha vist com es el Cadí per l’ altra banda, nosaltres sempre el veiem desde La Seu.

miquelseu Sep 4, 2019

Gràcies per la valoració glopezana. Per mi és una de les rutes mes maques del Cadí i del Pirineu. Et permet de veure el Cadí per les dos vessants, la cinglera de la cara nord i la suau pendent de la cara sud en una mateixa ruta assequible per tothom acostumat a caminar.
    Jo també el veig sempre des de la Seu. He he.

• EnricG12 Sep 19, 2020

Hola Miquel,
    Avui hem fet aquesta ruta.Tot hi trobar molta boira fins al Comabona que no ens ha permès gaudir de les vistes, a partir d'aquest punt l'hem trobada espectacular ! Tenim l'excusa perfecte per repetir-la, sens dubte no trigarem gaire... moltes gràcies per compartir-la 😀
    Enric.

miquelseu Sep 22, 2020

Gràcies per la valoració Enric. És una ruta que personalment m'agrada molt i la repeteixo de tant en tant. Torna-la a fer que gaudiràs molt.😀😀

• Photo of JmCD
    JmCD Oct 2, 2020

Hem fet aquesta ruta. Molt bones vistes, i fàcil de seguir.

miquelseu Oct 3, 2020

Gràcies per la valoració i el comentari JmCD

• Photo of IdrojEsco
    IdrojEsco Aug 6, 2022

Gran ruta, amb unes vistes espectaculars.
    L’arribada al refugi ha de ser amb cotxe alt.
    Moltes gràcies per compartir👏👏👏👏

• Photo of IdrojEsco
    IdrojEsco Aug 6, 2022

Una de les millors rutes.

miquelseu Aug 9, 2022

Gràcies per la valoració i el comentari IdrojEsco. 😀😀 Efectivament, una de les millors rutes de la zona.