036 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Adliye Köyü Geçişi

Photo of036 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Adliye Köyü Geçişi Photo of036 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Adliye Köyü Geçişi Photo of036 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Bıçkıdere-Beypınar-Adliye Köyü Geçişi

March 25, 2022
March 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Aytepe’de 1003 metre yükseltide başlayan rotamız, Samanlı Dağları’nın iç kısımlarına doğru, Bıçkıdere yönünde inişe geçiyor. Bıçkıdere’den (818 m, 5,5 km) Samanlı Dağları silsilesine bir süre paralel ilerleyen rotamız sol taraftan (900 m, 6,5 km) yeniden yükselişe geçip Yuvacık Baraj Havzası ile Sakarya Havzası sınırına (1186 m, 11,5 km) varıyor.

Bu bölge Karadeniz iklim tipi ile Akdeniz iklim tipinin sıfır noktasını oluşturuyor. Bu bölgeden itibaren rotamız iniş şeklinde sürüyor. İlk önce Bilecik’e bağlı Adliye Köyü Barajı’na (822 m, 15 km) ulaşan rota, buradan Adliye Köyü’nde (767 m,19 km) sona eriyor.

Orman içi araç yolundan oluşan rotamız üzerinde içilebilir su kaynakları bulunmakta. Bu parkur Nisan-Kasım ayları arasında rahatlıkla yürünebilir nitelikte.