Photo of03/16 Igualada-Vilanova (corriols dels torrents)-Esgavellats encantats (Serra de Can Bernades)-Parc Fluvial | Anoia {340m+} Photo of03/16 Igualada-Vilanova (corriols dels torrents)-Esgavellats encantats (Serra de Can Bernades)-Parc Fluvial | Anoia {340m+} Photo of03/16 Igualada-Vilanova (corriols dels torrents)-Esgavellats encantats (Serra de Can Bernades)-Parc Fluvial | Anoia {340m+}

March 27, 2016
March 2016

•   3.2 2 Reviews

near Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps / Vel. en mov.: 3h04' / 4,2 km/h
☞ Desnivell acum.: 340 m+ / 339 m-
☞ Pendent màx./mín.: 43%* / -34%
Resum desnivells | IBP: Hik: 50/46 (D) / Run: 88/78 (D)

Anoia - - Igualada > corriols dels torrents de Vilanova del Camí > els Esgavellats encantats (Serra de Can Bernades) > Parc Fluvial de Vilanova > Igualada

Aquesta nova ruta és per commemorar la gran desbrossada que hem fet, aquest març del 2016, als dos trams encantats dels Esgavellats...
Si t'interessa llegir una descripció més llarga d'aquest indret de la serra o veure altres recorreguts que hi passin, et recomano que donis un cop d'ull a aquestes dues rutes que he gravat anteriorment, ja que en aquesta no escriuré massa cosa més...
● Links :
09/15 Igualada-Vilanova (corriols dels torrents)-Esgavellats encantats (3 trams)-volta Serra de Can Bernades | Anoia {12,1 km; 490 m+/-}
03/15 Vilanova (Can Titó)-corriols dels torrents-Planes i Serra de Can Bernades-Esgavellats encantats | Anoia {7,1 km; 250 m+/-}

● Resumet dels treballs ●

Per començar, trobem el tram de baix amb el que anem passant per tot d'escletxes formades entre grans roques, i on està el "pas de les escaletes". En aquest tram ja creixien alguns esbarzers, molts galzerans i mantells de garrics a les vores del caminet, coincidint amb les parets de les escletxes. Ara ja han quedat ben polits! Esperem que duri així una o dues temporades més...

El següent tram és el de la part alta, més llarg que l'anterior degut a les llargues ziga-zagues que fa el corriol. Aquest no passa per escletxes tant profundes i aïllades, però sí que va vorejant multitud de blocs i roques que formen caus naturals a les vores del camí, també originant tot de passos estrets... Bé, aquest és el tram més ombrívol i atapeït de plantes altes i arbustos d'indret humit, o si més no ho era, ja que a més de desbrossar-lo hem eixamplat gran part del recorregut, en almenys dos pams.

● Actualització - juliol/2017 (2) : Desbrossats els 2 trams dels Esgavellats. També he netejat i desbrossat el sender PR principal, per millorar la baixada en BTT :P

● Actualització - juliol/2017 : Tots els "corriols dels torrents de Vilanova" ja han quedat recuperats! Aquestes primeres setmanes de juliol s'han fet treballs de neteja forestal per arreglar tota la zona afectada pels esclafits de l'hivern passat (planes de Can Titó i Can Bernades). També, després d'aquests treballs, un company i jo ens hem dedicat a netejar els traçats dels corriols, refer alguns trams, i desbrossar-ne les vores. Aixi que ja els podem gaudir una altra vegada! Que duri!

● Avís - gener/2017 : Degut a la forta tempesta amb esclafits de finals de novembre, concentrats a les planes de Can Titó i de Can Bernades, tots els "corriols dels torrents de Vilanova" van quedar tallats per la caiguda d'un munt de pins enormes que creixien a la vora dels torrents. Actualment la majoria ja els han arreglat i s'hi pot tornar a passar, tanmateix, encara hi han punts que estan plens de restes de branques i fullaraca, i el camí esdevé un merder... Segurament no tardaran gaire en deixar-los nets.

passeig del Rec | inici corriol / Camí de la Creu del Maginet

Pla del Pare Mariano

Torre del Cabòries

corriol del Torrent de Garrigosa, al seu pas per Cal Cabòries

cementiri de Vilanova

Can Bernades, i les Planes de Can Bernades

Camí de Can Bernades, trnc esq per camí entre camps, encarant el peu de la serra

tram de corriols per aquest pinar entre camps

Photo ofsortim del PR - inici 1r tram dels Esgavellats Photo ofsortim del PR - inici 1r tram dels Esgavellats Photo ofsortim del PR - inici 1r tram dels Esgavellats

sortim del PR - inici 1r tram dels Esgavellats

Photo of1r tram dels Esgavellats - escletxes i 'pas de les escaletes' Photo of1r tram dels Esgavellats - escletxes i 'pas de les escaletes' Photo of1r tram dels Esgavellats - escletxes i 'pas de les escaletes'

1r tram dels Esgavellats - escletxes i 'pas de les escaletes'

Photo ofsortida del 1r tram dels Esgavellats (o entrada per dalt) - enllaç amb pista - vistes a la Conca Photo ofsortida del 1r tram dels Esgavellats (o entrada per dalt) - enllaç amb pista - vistes a la Conca Photo ofsortida del 1r tram dels Esgavellats (o entrada per dalt) - enllaç amb pista - vistes a la Conca

Photo ofentrada 2n tram dels Esgavellats (sortida de pista) Photo ofentrada 2n tram dels Esgavellats (sortida de pista) Photo ofentrada 2n tram dels Esgavellats (sortida de pista)

entrada 2n tram dels Esgavellats (sortida de pista)

Photo of2n tram dels Esgavellats - 1a rampa, seguim a la vora de grans roques Photo of2n tram dels Esgavellats - 1a rampa, seguim a la vora de grans roques Photo of2n tram dels Esgavellats - 1a rampa, seguim a la vora de grans roques

2n tram dels Esgavellats - 1a rampa, seguim a la vora de grans roques

Photo of2n tram dels Esgavellats - pas de senglar i esglaons finals Photo of2n tram dels Esgavellats - pas de senglar i esglaons finals Photo of2n tram dels Esgavellats - pas de senglar i esglaons finals

2n tram dels Esgavellats - pas de senglar i esglaons finals

sortida del 2n tram (o entrada per dalt) - cruïlla de corriols: seguim recte, pujant i baixant fort

cruïlla de senders a la carena de la serra, seguim el que puja el turó

Turó de l'Aromir (cim de la Serra de Can Bernades)

tram pelat de la carena amb bones vistes - trnc dta: descens per corriol

enllaç amb camí/pista

entrada per dalt del Sender dels Esgavellats (PR): s'endinsa entre obaga d'alzinar, trams amb rocs

entrada per baix del Sender dels Esgavellats (PR): s'endinsa entre obaga d'alzinar, trams amb rocs

entrada per dalt del corriol de la Font del Zuzet

Photo ofcruïlla, corriol de la Font del Zuzet Photo ofcruïlla, corriol de la Font del Zuzet Photo ofcruïlla, corriol de la Font del Zuzet

cruïlla, corriol de la Font del Zuzet

Can Baldufes

Font del Zuzet

Photo ofsortida del corriol de la Font del Zuzet - seguim la costa del pinar Photo ofsortida del corriol de la Font del Zuzet - seguim la costa del pinar

sortida del corriol de la Font del Zuzet - seguim la costa del pinar

Photo ofcorriol de torrent entre camps, voregem una densa bardissa Photo ofcorriol de torrent entre camps, voregem una densa bardissa Photo ofcorriol de torrent entre camps, voregem una densa bardissa

corriol de torrent entre camps, voregem una densa bardissa

Photo offi del Camí de Can Bernades, segueix corriol del Torrent del Cairó Photo offi del Camí de Can Bernades, segueix corriol del Torrent del Cairó Photo offi del Camí de Can Bernades, segueix corriol del Torrent del Cairó

fi del Camí de Can Bernades, segueix corriol del Torrent del Cairó

corriol de pas del Torrent de Can Bernades per la C-37

PictographIntersection Altitude 948 ft
Photo ofcorriol del Torrent de Can Bernades, tot vorejant el cementiri de Vilanova Photo ofcorriol del Torrent de Can Bernades, tot vorejant el cementiri de Vilanova

corriol del Torrent de Can Bernades, tot vorejant el cementiri de Vilanova

Parc Fluvial de Vilanova

PictographBridge Altitude 922 ft
Photo ofpont de Can Titó (Parc Fluvial i Zona esportiva de Vilanova) Photo ofpont de Can Titó (Parc Fluvial i Zona esportiva de Vilanova) Photo ofpont de Can Titó (Parc Fluvial i Zona esportiva de Vilanova)

pont de Can Titó (Parc Fluvial i Zona esportiva de Vilanova)

Photo ofsortim de la zona del Parc Fluvial - seguim el passeig del C/ del Rec Photo ofsortim de la zona del Parc Fluvial - seguim el passeig del C/ del Rec

sortim de la zona del Parc Fluvial - seguim el passeig del C/ del Rec

• Photo of jmesque
    jmesque Jul 31, 2016

Una bona ruta. El tram que està dins el bosc molc maco. Els corriols dintre el bosc, el tram de l'escletxa, i el tram de les escales, justifiquen l'esforç fet.

• Photo of Albosc Albert
    Albosc Albert Aug 5, 2016

Hola jmesque! Molt agraït pel teu comentari! I encara més pel fet que t'hagi agradat! Salut i molta sort.

Albosc Albert Aug 14, 2016

Per cert! Jo només l'he desbrossat eh... El 1r tram, el de les escaletes, està fet fa anys per alguna agrupació excursionista, és el que menys feina ha donat ja que el van cuidant... Però el 2n tram, el de les ziga-zagues, no tinc ni idea qui el deuria fer, però estava quasi oblidat i molt descuidat. Això sí, ha valgut la pena i l'esforç, com tu dius! Així s'allarga un bon tram les sensacions d'aquest indret.
    Sort!

• Photo of cescgo
    cescgo Dec 4, 2017

Molt recomanable i divertit el tram del track del km.5 al 5,7,
    -Pas Foradat-Escletxa-Pasos Escales de Fusta

• Photo of cescgo
    cescgo Dec 4, 2017

Hola Albert, coneixes per la zona algún tram semblant com la escletxa i les escales de fusta?
    Gràcies

• Photo of marsugus
    marsugus May 3, 2020

L últim tram poc senyalitzat i ens hem desorientat! El cami de tornada no l hem trobat i hem baixat per a on vam pujar.