Photo of023 - Roques de Benet - Foradada- Coll de Membrado-Coll de Botana -Cova Benaixa - Els Ports - 100 cims FEEC Photo of023 - Roques de Benet - Foradada- Coll de Membrado-Coll de Botana -Cova Benaixa - Els Ports - 100 cims FEEC Photo of023 - Roques de Benet - Foradada- Coll de Membrado-Coll de Botana -Cova Benaixa - Els Ports - 100 cims FEEC

August 15, 2017
August 2017

near Arnes, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
Es recomanable a més del track, portar mapa de la zona i brúixola.
Com la majoria d'usuaris de Wikiloc fem servir GPS, crec que no es necessari una descripció detallada del recorregut, només algunes indicacions puntuals.
------
APROXIMACIÓ: A la carretera C-112 a Horta de Sant Joan, agafem la carretera amb el cartell de "Els Ports " que va a l'àrea recreativa de La Franqueta.
Just quan arribem sota les roques, trobem un camí de terra amb uns cartells indicadors, on podem deixar el cotxe i començar la ruta.
------------
VALORACIÓ: La valoro com a moderada, per que tot i que la major part de la ruta passa per camí i senders en molt bon estat i fàcils, hi ha dos punts que cal anar amb compte.
Desprès de la roca foradada trobem una petita grimpada, amb roca dura de bon fer, però que requereix certa agilitat, i després de baixar del cim trobem un canal que cal una mica de precaució tot i que cap punt es exposat ni te perill.
-------
RUTA : Comencem la ruta seguint pel camí ampla que voreja tot el conjunt de roques, fins que al Km. 4 deixem el camí. Cal estar atents per no passar de llarg.
Enfilem per un torrent i desprès una petita tartera, fins que arribem ala roca foradada. Poc després trobem la grimpada, d'uns dos metres, amb bona roca per agafar-se però que requereix certa agilitat, tot i que no te dificultat.
Passat la grimpada el camí es divideix, hem de seguir a la dreta.
Arribats a les roques, seguim cap el cim i desprès fem la baixada per la ruta clàssica, baixant per la canal.
Poc després deixem el sender principal i agafem a ma esquerra per anar al Coll de Membrado.
Passem el camí ample i seguim pel sender. Abans d'arribar al Coll de Botana retrocedim una mica per pujar al cim i veure tot el conjunt de Les Roques de Benet amb una visió magnifica.
Seguim cap el Coll de Botana i cap a la Cova Benaixa. Aquí cal estar atens al Track, doncs trobem diferents corriols que ens confonen.
Desprès de la cova ja només cal anar seguint el sender per arribar al punt de sortida.

PictographCave Altitude 3,173 ft

sortida

• mtg.meritxell Sep 8, 2020

Bona nit
    La grimpada pot fer-la un gos o es massa dreta?
    Gràcies

miquelseu Sep 9, 2020

No recordo gaire com era, però a la foto es veu bastant bé. És una grimpada curta, suposo que la pot fer, com a molt l'hauràs d'ajudar una mica.

• mtg.meritxell Sep 12, 2020

Hem tingut d'ajudar a la gossa a la grimada. Però sense gaire dificultat. Es una podenca àgil i d'11kg.
    Bona ruta. La zona d les Roques amb bona panorámica, i la zona del bosc molt bonica. Gràcies.

miquelseu Sep 22, 2020

Gràcies pel comentari Meritxell. Pot ajudar a algú que la vulgui fer amb gos.

• Marta Rodriguez 1 Jun 6, 2022

Hem seguit la ruta. Tot i que la tornada no vam seguir per fer l'altre cim, i vam anar cap al punt de sortida. Nomes vam fer les Roques de Benet. Ruta molt maca de fer. Anar en compte a la baixada per les pedres soltes.

miquelseu Jun 6, 2022

Hola Marta. Gràcies per la valoració i el comentari. 😀😀😀He vist que em segueixes. Espero que t'agradin les rutes que vaig posant. 😀😀

• Marta Rodriguez 1 Jun 6, 2022

Hola. Si m'agraden. Gràcies per les teves publicacions. 😉 estaré al dia de les rutes que vas fent. 😁