02-NOV-18 Pratdip Cavall Bernat de Llaberia 100 cims

Photo of02-NOV-18 Pratdip Cavall Bernat de Llaberia 100 cims Photo of02-NOV-18 Pratdip Cavall Bernat de Llaberia 100 cims Photo of02-NOV-18 Pratdip Cavall Bernat de Llaberia 100 cims

November 5, 2018
November 2018

near Pratdip, Catalunya (España)

La ruta surt del segon aparcament de Pratdip venint de la costa per la T-310. Una mica de pista i ja trobem un cartell indicador, direcció Mont-redon per les Crestes de la Seda. Sempre amunt, aviat comencem a fer alguna grimpada, ajudats per cordes i cadenes. Sempre hi ha on agafar-te.
Anem assolint diversos nivells, si ens encarem al Nord tenim un fort vent, típic d’aquesta zona. Ja tenim el Mont-redon davant, el voregem per la dreta on trobem la Font de l’Aliga que avui raja miraculosament. i ens encarem al Cavall Bernat de Llaberia. Tot i que no es el punt més alt de la serra, es el “100 cim”, suposo pel fet de quedar aïllat i per la petita grimpada (ajudats per una cadena) que cal fer per arribar dalt. Tenim unes magnífiques vistes des del cim del Cavall Bernat, veiem tota Serra de Llaberia, la Mola de Colldejou i la Costa Mediterrània.
Quan baixem ens dirigim nord-oest a la punta Frares, que te una gran creu i desprès cap a la Miranda, punt mes alt de la serra on hi ha el Radar del Servei Meteorològic de Catalunya i un vèrtex geodèsic (918 metres) Aquí les vistes son cap al nord i nord oest amb la vall de l’Ebre i els Ports de Beseit.
Per baixar, anem girant per dalt les Moles fins que baixem pel portell del Carreter. Cap a la tarda tenim molt bona vista de tota la serra de Llaveria des de ponent. Anem pel damunt del barranc de la Dovia, que té una raconada salvatge amb parets per la escalada. Seguim el sender de la Forestal i finalment acabem de baixar per la drecera del Zenon (podíem anar recte per un pas equipat, però no ho coneixem)
Un cop baix, per no seguir la pista, anem per senyals per la llera del riu amb aigua per tot, es força divertit.
Acabem la ruta amb un bon cafè al bar del poble de Pratdip, que recomano visitar.
Una excursió molt bonica i recomanable, la qualifico de difícil per qui no tingui costum de grimpar. Serà moderada pel qui no tingui vertigen i estigui avesat a anar algun cop a quatre grapes.

punta Los Frares

02-NOV-18 1:11:11PM Te una gran CREU 907 metres, mes alta que el Cavall Bernat. Molt bona vista de la Mola Colldejou. El coll de vidre queda sota

PictographCar park Altitude 695 ft

02-NOV-18 1:41:54PM Punt més alt de la serra de Llaberia. Vertex i gran RADAR

• Photo of almaydie
    almaydie Dec 25, 2020

He fet aquesta ruta. Bonica i fácil de seguir.

• Photo of joanmolamolt
    joanmolamolt Dec 25, 2020

Es una ruta tecnicament moderada, una mica dura, pero molt bonica.