02-MEI-15 CORBION ROCHEHAUT CORBION - 15km

May 5, 2015
May 2015

near Corbion, Wallonia (Belgique)

Vertrekken kan je vanuit het centrum van Corbion.
Als opwarming is het leuk meegenomen om steeds dalend richting Frahan te stappen, maar eens u beneden aan de Semois komt waar u zeker even kan verpozen komt het zwaardere werk.Na een natje en een droogje gaan wij al vlug stevig omhoog via
" Cretes de Frahan ".
Een zeer moeilijke weg bezaaid met rotsen en uitstekende wortels, kleine op en afstapjes, soms zelfs te hoog, om onmiddellijk de grote stap te kunnen doen, en dan is het gebruik van een wandelstok een welgekomen hulpstuk. Ook enkele kleine laddertjes vinden wij op onze weg terug, maar niet de grote schrikaanjagende die je vind in de omgeving van Rochehaut. Eens beneden kom je in het dorpje Frahan, de parel aan de Semois, waar een deug doend biertje op jou ligt te wachten. Hoe gelukkig je ook kan zijn met dit drankje, toch moet je verder via " la passarelle " over de Semois. Via een lastige vlakke weg kan je naar boven,of je kan ook via de ladders Rochehaut bereiken. Eens boven zijn de bookes een must om opgeten te worden, samen met een plaatselijk gebrouwen biertje.
De terugweg naar Corbion is een niet al te lastig dalende mooie weg doorheen de mooie bossen tot aan de passarelle in Poupehan. Ook hier kan je de inwendige mens nog even versterken want er wacht u alleen nog een stevige klim naar Corbion. Een middelmatige tot moeilijke wandeling.