02/02/2023 Raspay - Pista de Cantal - La Madama

Photo of02/02/2023 Raspay - Pista de Cantal - La Madama Photo of02/02/2023 Raspay - Pista de Cantal - La Madama Photo of02/02/2023 Raspay - Pista de Cantal - La Madama

February 7, 2023
February 2023

near Raspay, Murcia (España)

Per aplegar a la pedania de Raspay, que depèn del nucli de Yecla, cal anar per la A-7 en direcció Alacant, en passar el túnel de l’Olleria, agarrarem a l’eixida sur d’Ontiyent, i seguirem la CV-81, en direcció a Villena, desprès canviarem a la CV-813, al passar a la Regió de Murcia, passa a ser la RM-424 anirem en direcció sud fins aplegar a l’encreuament de Raspay i seguirem les indicacions fins aplegar al peu de la “Serra del Carche”.
Iniciem la ruta cap a la dreta, anem per pista, en les ombries trobarem rosada blanca, apleguem a un bancal on han plantat oliveres, la pista es converteix en senda; sols son un metres; travessem un camí, a uns 300 metres girarem a l’esquerra, travessem una pista i a uns metres beurem una fita on girarem a la dreta i seguirem la pista forestal “del Cantal”, aquesta es l’alternativa a una pujada forta, donarem la volta al macís, la pista puja poc a poc, al caminar per l’alternativa afegim uns kilòmetres a la senda; cadascú pot triar la senda de pujada, a uns 700 metres tenim un mirador espectacular, podem beure Yecla, “Arabi i El Arabilejo”; a uns 2,200 metres des de el mirador aplegarem a un encreuament, un indicador ens indicarà que a l’esquerra anirem cap al “Collao de Gaspar”, nosaltres girarem a l’esquerra i amunt, si anàrem a la dreta aniríem a les salines de “Rosa”; al cap d’uns 800 metres aplegarem al collao, a uns metres una fita ens indicarà la senda de pujada; es curta i intensa, en un no res apleguem a una plana i des de aquesta zona podem beure l’objectiu “La Madama”, 1.500 metres de senda de bon caminar, aplegarem al anomenat “Collao del Pou de Neu”, no visitarem el pou, en aquesta punt decidim canviar i seguir pujant per la pista, la sorpresa ens espera en girar l’última corba.
Uns escalons de pedra ens porta a un repla menut, on hi ha un refugi obert i la fita del vèrtex, el sol ens pega de ple i aprofitem per dinar. Des de aquest punt veiem la ·Serra de Salinas, El Arabi i el Arabilejo, les Salines de Rosa que les tenim baix”, i altres serres que no coneguem. Una cosa ens crida l’atenció, suposem que son excavacions que s’han fet a la serra per beure la extracció de marbre; estan baix del cim en direcció a Yecla.
Fem fotos al paisatge i avall, tornem per la senda per on deuríem de pujar; en aplegar baix al collao girem a la dreta per pista, la ruta original va per una senda molt empinada i no volem córrer el risc d’algun esvaro, el caminar agradable, anem retallant la baixada, al primera a l’esquerra, ara pista, girem a la dreta tenim senda, aquesta s’acaba en una pista, abans hem passat per l’ombra d’un pi magnifica, bona copa i tronc gruixut.
En passar el pi girem a l’esquerra i caminarem per pista fins aplegar al final de la ruta, abans passarem per el “Coll dels Rucs”, a la dreta hi ha una antiga mina; la serra esta molt poblada de pins doncs hi han molts arbres morts, pot ser degut a la sequera?; estem finalitzant la ruta. Aquesta no es el PR, sinó una alternativa mes llarga i no tan dificultosa.