013 - Pica d'Estats - Refugi Vallfarrera - 100 cims FEEC

Photo of013 - Pica d'Estats - Refugi Vallfarrera - 100 cims FEEC Photo of013 - Pica d'Estats - Refugi Vallfarrera - 100 cims FEEC Photo of013 - Pica d'Estats - Refugi Vallfarrera - 100 cims FEEC

September 12, 2014
September 2014

near Tor, Catalunya (España)

Ruta clàssica de la Pica pel refugi de Vallfarrera.

No es una ruta difícil tècnicament, però si que es exigent físicament per la longitud i el desnivell acumulat.
Cal estar acostumat a caminar a l'alta muntanya i tenir bona condició física.

APROXIMACIÓ: Des de Sort per la C-13 cap a Llavorsí, agafem a la dreta direcció a Areu, on s'acaba la carretera asfaltada i agafem una llarga pista de terra d'uns 12 km que es recomanable fer-la amb tot terreny o un tot camí, tot i que també hi puja cotxes.
Arribem a l'Aparcament de la Molinassa, on deixem el cotxe.

RUTA: Comencem direcció al Refugi de Vallfarrera, passem pel costat del refugi en una forta pujada fins que a ma esquerra arribem a un collet, i seguim ja planejat.

Arribem a una palanca de fusta que travessa el riu i anem pujant pel barranc de Sotllo.
Tot i que el camí esta molt fressat per la gran quantitat de gent que hi passa, de vegades trobem diferents camins que ens fan dubtar.

Abans de l'Estany de Sotllo, hi ha la possibilitat de passar per un camí mes baix, que es el que vaig fer de pujada, o un altre que passa mes amunt.

Seguim cap a l'estany d'Estats i a continuació ja enfilem la tartera de la Coma d'Estats fins el port de Sotllo.

Aquí baixem cap a la part frncesa i en funció de la neu que trobem podrem agafar abans cap e l'est o haurem de baixar prop de l'estany de Bars, per vorejar les congestes.

Desprès seguim cap el Coll de Riufred i seguit direcció sud oest arribem el cim.

De baixada fem una petita drecera per escorçar una mica el camí, sense passar pel coll de Riufred, i desprès ja fem el camí de tornada pel mateix camí, que ja una mica cansats es fa llarg.