01-NOV-18 Mollo Puntaire 100 cims

November 5, 2018
November 2018

near Vandellós, Catalunya (España)

Bonica circular que aconsegueix el Mollo Puntaire, un des “100 cims” del Baix Camp.
Arribem a Vandellos i aparquem davant la Coperativa. Tenim el senyal del PR al costat, direccio mar, pero fem un tomb pel poble abans d’encarar la pujada cap els Dedals pel carrer del mateix nom. Comença just a l’esquerra del mural ceramic : Benvinguts a Vandellos.
Un tros de pista cimentada i ,seguint un senyal, agafem un cami que puja fent llaçades. Els Graus de Vandellos.Travessem la pista i seguim amunt fins assolir una zona mes planera. Som a la meseta del Dedals.
Tot son pistes de terra de facil caminar.
Al coll dels Corrals de Ca la Torre, encreuament de pistes, trobem uns caçadors, que fan una batuda de senglar. Queden a la nostra dreta.
Un altre coll, cruilla de camins amb una gran bassa rectangular. Avui es plena i trobem aigua per tot arreu, doncs va ploure fins ahir. Aixo no es gens habitual.
Deixem les pistes i agafem el corriol a esquerra, passem vora les restes del gran Mas de Navaes, mes endavant trobem la Font del mateix nom amb un gran abeurador. Seguim direccio est fins el Mollo Puntaire, amb un reste de vertex.
Pel camí entenem el nom de la Zona ( els Dedals o Dedalts). Es ple de formacions de roques que semblen didals (dedals en el català d'aquí)De dalt del Molló tenim molt bones vistes, cap el NO la Mola de Generies, al Nord la serra de Llaberia amb l’observatori sota el nuvol.
Seguim la carena fins passar una antena de telecomunicacions mig enderrocada. Fa MOLT vent i no arribem a la punta dels Avencs (te un vertex), pero ens acosten a una estribacio amb panoràmica de la costa. Es veu des el Cap de Salou fins el Delta de l’Ebre.
Reculem pels nostres passos fins la portella del Xato on agafem la pista (que porta a la antena) per baixar en fort pendent fins el poblet de Castello, que sembla habitat.
Sortint del poble, en una explanada, mantenim la direccio i prenem aun corriol molt bonic que ens porta a la carretera. Fem una mica d’asfalt fins arribar a Vandellos.