01-03-2014 DOS AIGÜES-CARLET IV PUJADA A LAS TRES GRACIES

Photo of01-03-2014 DOS AIGÜES-CARLET IV PUJADA A LAS TRES GRACIES Photo of01-03-2014 DOS AIGÜES-CARLET IV PUJADA A LAS TRES GRACIES Photo of01-03-2014 DOS AIGÜES-CARLET IV PUJADA A LAS TRES GRACIES

March 2, 2014
March 2014

near Dos Aguas, Valencia (España)

SENDERISME: 49 senderistes. Marxa Dos Aigües-Carlet. IV Pujada a Les Tres Gràcies; Pic de l'Ave 952 m., Pic La Colaita 828 m. i Pic Matamón 506 m., organitzada pels Coixos de Carlet. Comencem la pujada a les 7:00 AM des de la font Nova de Dos Aigües cap al Pic de l'Ave. El paisatge, completament cremat per l'incendi de fa dos estius, desolador, tot arrasat; la senda quasi l'has d'endevinar. Una vegada completada la primera pujada deixem el tossal de la nostra esquerra, l'antic Camí de Macastre; optem per anar cap a la torre elèctrica i pel pi sec, arribant fins al tossal El Peine, perdent de vista els punts. Em queda el dubte si no hauria sigut millor anar pel Camí de Macastre. Continuem cap a la Font del Zurgacho (890 m.) i uns metres més amunt per senda ben definida, curta però amb gran desnivell, tenim la primera "gracia" del dia, el Pic de l'Ave (952 m.). Després de les fotos de rigor, molt rápides pel fort vent que fá, continuem per la pista de ciment; en compte de seguir tota la pista optem per abaixar el barranc de la nostra esquerra, acurtant un bon tram de pista. Esta ens porta directament a les Cases del Collado on ens espera un bon esmorzar, són les 10:00 del matí. L'equip d'intendència ens ha buscat un lloc millor resguardat del fort vent. Mitja hora després eixim en busca de la segona "gracia" per el barranc de la Solsida, seguint una tuberia d'aigua i antiga senda que el foc a fet practicable; en alguns trams la senda arriba a perdre's però prompte trobem el camí que ens portarà sense pèrdua a l'alt de La Colaita (828 m.), són les 12:30 PM. Ara comença la baixada més dura del matí, primer senda i després pista, que ens portarà a l'àrea de descans Els Tres Pins on ens esperen amb unes suculentes viandes per a reposar forces. 45 minuts després ja estem novament caminant cap a l'últim repte de la jornada, la Creu de Matamón (506 m.); a les 16:45 arriben els primers a la Creu no sense abans haver superat una senda en pujada molt exigent que ens deixava amb les forces justes. Tan "sols" ens queden els 9 Km. fins a Carlet, tots de baixada i la mitat d'ells per asfalt; un piscolabis i l'entrega dels diplomes. Ara agrair i animar als Coixos de Carlet perquè preparen la V Pujada a les Tres Gràcies.

ALT DE MATAMÓN

TORRE ELECTRICA

• Photo of nano1507
    nano1507 Mar 4, 2014

Un plaer poder haver compartir la ruta amb vosaltres. Magnífica la descripció de la ruta i com be dius ja estem esperant la propera cinquena pujada a les tres gràcies.

• Photo of SIR EDWIN II
    SIR EDWIN II Mar 4, 2014

nano1507. M'he alegrat molt de poder coincidir amb vosaltres, gent que disfruta i ama la muntanya. Espere que compartim moltes rutes.

• Photo of rutadura
    rutadura Mar 5, 2014

Això és un etapón, digne dels millors senderistes, un aplaudiment per a tots els integrants.

• Photo of SIR EDWIN II
    SIR EDWIN II Mar 5, 2014

Gràcies rutadura, venint de tu és la millor de les alabances.