006 - Croscat - garrotxa - 100 cims FEEC

Photo of006 - Croscat - garrotxa - 100 cims FEEC Photo of006 - Croscat - garrotxa - 100 cims FEEC Photo of006 - Croscat - garrotxa - 100 cims FEEC

August 6, 2014
July 2014

near Santa Pau, Catalunya (España)

Accedim des del Càmping Lava, però podem començar la ruta des de l'aparcament que hi ha a la carretera GI 524 d'Olot a Santa Pau, que també serveix de punt de sortida per altres rutes com el Volcà de Santa Margarida o la Fageda d'en Jordà.

Fem primer la ruta molt ben senyalitzada de la gredera, que es la que surt al fulletons turístics, i desprès fem la pujada al cim primer per una camí que surt a la gredera i després un corriol curt però amb fort desnivell fins al cim, baixant per l'altre costat.

La pujada al cim no està senyalitzada, per preservar la zona, per tant cal anar amb molta cura per respectar l'entorn.

El Croscat es un volcà amb una alçada de 786 msnm dins del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Molt conegut per la seva gredera de mes de 100 m d'altitud i 500 m de longitud, formada per l'extracció de gredes durant mes de 25 anys.