005 Doğa Yürüyüşü Aytepe-Fabrika Deresi-Kazandere

March 25, 2022
March 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Aytepe mezarlıktan 920 metre yükseltide başlayan parkur Karadere’ye (Fabrika Deresi) indikten sonra Kazandere Köyü’nde 640 metre yükseltide sona eriyor. Parkur, orman içi toprak araç yolu ancak parkurun bir bölümü patika niteliğinde. Parkurun ilk bin beş yüz metresi tırmanış şeklinde.

Bu bölümden sonra tırmanış olmadığı gibi, tüm rota inişlerden oluşuyor. 920 metreden başlayan yükselti 1010 metreye kadar çıkıyor. Bu sırt bölüme ulaşılınca parkur sola dönerek Fabrika Deresi yönünde ilerliyor.

Beşinci kilometrenin sonunda (880 m) rotamız başka bir orman yolu ile birleşiyor. Bu bölge Fabrika Deresi olarak biliniyor ve buradan sola dönerek ilerlenen rota, 100 metre sonra yine sola dönerek devam ediyor.

Parkurun sekizinci kilometresinde (770 m), Kazandere Vadisi görüntüsü var. Parkurun sonunda beton bir yola varılıyor (10,8 km, 626 m). Bu bölümü geçince Aytepe Karayolu’na (11,5 km, 642 m) çıkmış olacağız.

Parkurun giriş ve çıkış bölümlerinde su bulunuyor. Çantada yedek su bulundurmakta yarar var. Nisan ayından Aralık ayına kadar sorunsuz yürünebilir. Bunun dışındaki zamanlarda parkur genelde karlar altında oluyor.