Volta a Santa Magdalena des de la frontera Andorrana

Photo ofVolta a Santa Magdalena des de la frontera Andorrana Photo ofVolta a Santa Magdalena des de la frontera Andorrana Photo ofVolta a Santa Magdalena des de la frontera Andorrana

July 8, 2023
July 2023

near Juberri, Sant Julià de Lòria (Andorra)

Bonica (i dura) ruta circular des de la frontera Andorrana, que ens portarà fins a l'ermita de Santa Magdalena, amb tornada per Os de Civís.
De la frontera, ens dirigirem cap a Sant Joan Fumat i Ars, La primera part del recorregut, fins a Ars transcorre per carreteres segundaries ben asfaltades. Aquests primers 10km, guanyarem 500m de desnivell. A Ars, aprofitarem la paradeta per omplir els bidons d'aigua a la font que trobarem a la sortida del poble.
A partir d'aquest punt abandonem l'asfalt per unes pistes amb bon ferm. 7 kms i 500m de desnivell mes, ens portaran fins a la Creu de Conques, Veritable cruïlla al mig de la montanya que en enllaça 4 camins : cap al Pallars, cap a Civís pel coll d'Ares o cap a Santa Magdalena.
Agafarem aquesta darrera opció en una bona baixada de 4 kms. Arribats a Santa Magadalena tornarem a parar per gaudir del lloc i tornar a omplir els bidons al riu.
Amb les forçes recuperades, atacarem la segona pujada del dia, 7 kms i 400m fins a la Creu de Bedet. Aquesta, més suau, transcorre per una pista en bon estat, que atravessa uns boscos de Roures preciosos.
Arribats a aquest punt, toca tornar a baixar : 5 kms de baixada divertida per bones pistes fins a les Bordes de Conflent.
Ja només queda la darrera dificultat del dia : 6 kms de pujada per superar 400m de desnivell. Aquesta darrera pujada és fara força feixuga, ja que hi trobarem els trams més empinats del recorregut, que, amb la fatiga acumulada ens costaran de superar.
De la Collada de Conflent, ja només queda baixada. La primera part, fins a Os de Civís, per una pista bastant desagradable a fer amb la Gravel. A Os de Civís, recuperarem l'asfalt, i només ens quedarà baixar fins al punt de sortida.