Tourdera Volta Circular Bikepacking (Sant Marçal del Montseny - Malgrat de Mar)

Photo ofTourdera Volta Circular Bikepacking (Sant Marçal del Montseny - Malgrat de Mar) Photo ofTourdera Volta Circular Bikepacking (Sant Marçal del Montseny - Malgrat de Mar) Photo ofTourdera Volta Circular Bikepacking (Sant Marçal del Montseny - Malgrat de Mar)

-51 ft
one day 7 hours 43 minutes
September 11, 2023
September 2023

near Malgrat de Mar, Catalunya (España)

La ruta de la Tourdera es un itinerari senyalitzat que ressegueix el Riu Tordera des del seu naixement, a Sant Marçal del Montseny, fins a la desembocadura al Mar Mediterrani.
En aquest track s'ha fet un itinerari circular en bikepacking entre la desembocadura a Malgrat de Mar i el naixement seguint la variant de la Riera d'Arbúcies i a la baixada seguint el curs del riu Tordera passant per Sant Celoni i acabant al delta del Tordera.

Itinerari molt interessant per la varietat de paisatges per on passa. Espectaculars boscos de fagedes, castanyers i vegetació de Ribera. A destacar dos trams molt diferenciats entre la plana i la muntanya. A l'anada canvi de ruta totalment després de Gaserans. A la baixada molts trossos per asfalt de carreteres secundàries. A partir de Sant Celoni ruta estil de via verda.

Més info: www.tourdera.cat

Observacions:

- Ruta feta en 2 dies dormint en vivac a la Creu de Sant Marçal (a l'antic Monestir de Sant Marçal actualment hi ha un petit hotel de muntanya que pot servir d'allotjament).

- Itinerari molt rodador la part de la plana per fer amb la gravel. Exceptuant alguns trossos amb pedres a la pujada abans de Sant Marçal i alguns senders baixant del Castell de Montsoriu. Recomanable mínim rodes de 42mm.

- Fortíssimes pujades a la zona del Castell de Montsoriu. Si no portem pinyons i plats per pujades fortes, recomanable seguir per la carretera del Coll de n'Orrius fins el parking d'accés del Castell. El sender és ciclable pero pujada molt forta continua durant uns 2kms aprox.

- Serveis a Arbúcies, Sant Marçal, Sant Celoni i Tordera.

- Després d'Arbúcies fins el Molí de les Pipes, sender una mica complicat de seguir. Algunes escales de troncs.

- La pista que puja del Molí de les Pipes a Sant Marçal és molt asequible i bona la principi fins passat el Camping Vall del Vidal. Segueix amb pujada més forta fins el desviament de l'allotjament rural del Buxaus. A partir d'aquí la pista està més malmesa, fa més pujada i tenim moltes fulles i algunes pedres que dificulten la pujada. Un tros de 10-15min a peu molt dret. La part final bona pista i carretera fins a Sant Marçal.