The Voltaka a Girona

April 21, 2024
April 2024

near Sant Ponç, Catalunya (España)

Ruta circular des d'Aparcament Pavelló de Fontajau, que uneix dos tracks de The traka de 50k i 100k per fer una vola de 90k. Sortim des de l'aparcament de Fontajau per anar pels carrers de Girona cap a la Font de la Murtra (3.4 km) i anar pujant cap a l'Església de Sant Medir (6.7 km). Seguim per pista baixant fins a trobar un petit mur de pista amb graveta del 20% al 10.4km, la pujada anirà sent més fàcil fins a arribar a la carretera on trobem l'Església de Sant Martí de la Mota (12.2 km), baixem per pista fins a Riudellots i l'Església de Sant Martí de Riudellots de la Creu (16.3 km). Seguim per pistes fins arribar al Ter i anar seguint el seu curs, Passera del Ter (27.8 km) i la Capella de Can Baldiret (30.1 km). Arribem a Sant Joan de Mollet, ens dirigim cap al Castell de Juià, i després de travessar la carretera GI6701 agafem una pista que poc després en converteix en un corriol molt bonic tot i que el final de tot te un mur del 19%. fins a arribar el Castell de Juià (39.2 km). Baixem fins a la pista asfaltada i tornem a pujar per un altre mur del 18% en el seu inici que a poc a poc perd pendent. Sense treva iniciem la pujada cap el Puig d'en Batet (42.6 km) que ens portarà per una llarga pista fins a la carretera dels Àngels (GI-6703) deixem la carretera i comencem la baixada fins a l'Església de Sant Mateu de Montnegre (48.8 km). Des d'aquí fins al coll del Bou és una pista amb algunes pujades fins a la baixada que ens porta fins al Coll del Bou (53.2 km) i continuem baixant fins a l'Ermita de Sant Cristòfol del Bosc (55.8 km). Seguim per pista fins al km 57,4 on girem 90º i deixem la pista per enfilar un corriol, trencat i un pèl tècnic (diria que és més tècnic de la ruta) tot i que triant bé el camí es pot fer dalt de la bici. Baixem fins a trobar la via verda del carrilet i anem seguint pistes en molt bon estat i vies verdes fins a arribar a l'Església de Sant Menna (77.9 km) a Vilablareix. Seguim fins a Fornells de la Selva i anem a buscar la pista que va paral·lela a l'A7 i anem seguint pistes fins a arribar al Parc de la Pilastra del Ter i tornar per la via verda fins a Girona i arribar al punt de sortida.