Eroica Etapa 3 - Siena - Asciano (Per Castelnuovo) - Tornada amb Tren

Photo ofEroica Etapa 3 - Siena - Asciano (Per Castelnuovo) - Tornada amb Tren Photo ofEroica Etapa 3 - Siena - Asciano (Per Castelnuovo) - Tornada amb Tren Photo ofEroica Etapa 3 - Siena - Asciano (Per Castelnuovo) - Tornada amb Tren

September 7, 2022
September 2022

near Siena, Toscana (Italia)

ETAPA 3 : SIENA – ASCIANO (Per Castelnuovo)

Aquesta etapa l’hem feta al rebés del que havíem planificat. L’idea inicial era agafar el tren de Siena fins a Asciano i tornar amb la bici. Però ens hem liat amb el horaris dels trens i hem hagut de fer-la al rebés. Si podeu, feu-la en sentit Asciano -> Siena, aquest és el sentit en que es fa la cursa, i podreu “gaudir” de la mítica pujada al Monte Sante Marie. Per això cal agafar el tren de les 8 del matí. En els horaris de l’estació hi ha indicat un altre tren que surt a les 9, però aquest resulta que és un autobús, i no s’hi poden pujar amb les bicis.

Sortim del càmping amb les bicis. Travessem la ciutat i agafem la sortida pel mateix Viale Pietro Tosselli que el dia anterior. Sortim de la ciutat i ens desviem a mà esquerra per una carretera secundària.

La primera part del recorregut s’assembla molt al de la primera etapa : vinyes i boscos, pista blanca, pujades i baixades suaus. Arribem a Pianella, travessem el poble, i aquesta vegada ens desviem a ma dreta per tornar a agafar una pista que ens portarà fins Castelnuovo.

A Castelnuovo fem la paradeta de rigor per refrescar-nos a una terrassa i omplir els bidons.

Sortim de Castelnuovo per carretera, i després de creuar l’Autopista tornem a agafar la pista que ens portarà al Monte Sante Marie. Aquí el paisatge torna a canviar : camps de conreu àrids com el segon dia, fins arribar a Asciano, on repetirem la rutina del dia anterior : dinar a una terrassa i tornar a Siena amb el tren.

Una vegada a Siena, caldrà deixar el càmping i traslladar-se amb la furgo fins a Buenconvento, per poder fer la 4ª etapa el dia següent.

A Buenconvento hi ha 2 pàrquings amb places marcades per autocaravanes. No hi ha serveis, però s’hi pot pernoctar. Trobareu restaurants i botigues al mateix poble.

NOTA : A Castelnuovo vaig parar el rellotge i no m'he enrecordat de torna'l a engegar fins uns quants kms després de poble, el que fa que el track està tallat en aquest punt. Però no hi ha perdua : en aquest tram el recorregut està molt ben indicat.

Continua --> https://ca.wikiloc.com/rutes-gravel-bike/eroica-etapa-4-bucle-sud-desde-buenconvento-114073059