ruta de contrabandistes andorra llorts-tor-alins-farrera-os de civis-santjulia-llorts

Very difficult
August 28, 2021
August 2021

near Les Salines, Ordino (Andorra)

Ruta amb gravel sortint desde llorts per carretera fins la massana ,despres pujem el port de cabus tot per carretera aqui ja acumules 1050+,al coronar baixem fins a Tor,cami molt pedragos mes indicat per btt pero anar fent amb gravel es pot fer.Un cop a a Tor hi ha un petit bar restaurant on pots pendre algo,despres agafem carretera tot baixada fins Alins que ja es un poble gran ,carrego aigua i segueixo baixant fins Araos,una mica mes endavant ja tenim el desviament de Tirvia-Farrera-que es una pujada de uns 900+ fins farrera carretera i a partir de farrera pista molt llarga buscant Os de Civis que ja ho posa a les indicacions,un cop fets aquests 900+ baixes una bona estona i despres be la traca final quan passes per les bordes de confident un poble mig abandonat queden 500+ de pista dura ,un cop coronat baixada fins os de civis i continua a sant julia de Loria,ja dintre de andorra torno a Ordino i llorts per el tunel tot i que hi ha la opcio desde escaldes de ferho tot per ruta gravel sense carretera pero el cansament era massa.La ruta per gravel es millor fer-la en sentit contrari i acabar pujant desde Tor .