Ruta circular de Montblanc a Pontils amb ciclocròs

Photo ofRuta circular de Montblanc a Pontils amb ciclocròs Photo ofRuta circular de Montblanc a Pontils amb ciclocròs Photo ofRuta circular de Montblanc a Pontils amb ciclocròs

November 9, 2013
November 2013

near Montblanc, Catalunya (España)

Itinerari que surt de Montblanc i passa per Vilaverd, La Riba, Picamoixons, Fontscaldes, Figuerola del Camp, Cabra del Camp, Vallespinosa, Pontils, Biure de Gaià, Vallverd, Montbrió de la Marca, Sarral, Barberà de la Conca i torna a Montblanc, fent una circunval·lació a les muntanyes que ens separen de la depressió del Gaià.

Sortim de Montblanc seguint el Francolí, per l'antiga carretera a Vilaverd, que indica a Rojals i la seguim fins a trobar la C-14. Passem pel centre del poble de Vilaverd i continuem per l'Estret de La Riba fins a Picamoixons on deixem el riu i anem per una pista que segueix la base de la Serra de les Guixeres fins a Fontscaldes. Continuem per uns camins que enllacen a la pista de Figuerola i arribem a la carretera del Pla de Santa Maria. Just passar per sota de l'autopista, anem per un camí a la dreta que entra a Cabra del Camp.
A Cabra seguim pel GR-7 una bona estona, passem pel Coll de Sarrià o Romigueres, deixant el Cogulló a l'esquerre. Després d'una dura pujada, arribem al Coll de Valls i ens apareix el Montclar. Baixem per una ampla vall fins a les Eres de Vallespinosa. Continuem recta per una pista asfaltada que duu a Pontils on iniciem la tornada fent la volta al Montclar. Agafem la carretera en direcció a Santa Coloma de Queralt fins a trobar una pista a l'esquerre que indica a "Biure". Passat Biure seguim un camí que arriba a la carretera de Vallespinosa. La creuem i continuem per un camí que passa per Vallverd i seguim pel camí que indica a Montbrió. Arribem a la carretera de Montbrió i la seguim fins a Sarral. Sortim de Sarral per la carretera de Cabra i agafem una pista asfaltada que arriba a Barberà i continuem per camins fins a Montblanc.
És una ruta paisatgísticament molt recomanable i totalment ciclable, amb poques dificultats, que es concentren en uns escassos 300 de metres, abans d'arribar a la pista de Figuerola i la pujada prèvia al Coll de les Valls, d'uns 700 metres amb curts trams de descans entre les rampes més pronunciades. La resta és una alternança de pistes asfaltades d'estat variable i bons camins.
Al llarg de tota la volta, anirem trobant fonts.

Descripció per sectors:
Km 0 a 15, Montblanc-Fontscaldes: Tot asfalt amb curts trams coberts de terra.
Km 15 a 17.5, Fontscaldes-Les Fassines: Camins en bon estat excepte els últims 250m.
Km 17.5 a 25, Les Fassines-Ctra. Cabra: Tot asfalt.
Km 25 a 32.7, Ctra. Cabra-Inici pujada: Tot camí excepte el pas pel poble de Cabra. La pujada al Coll de Sarrià des del Barranc del Cogulló (1.5Km) és l'única relativa dificultat.
Km 32.7 a 36.6, Inici pujada-Ctra. Vallespinosa: Fort pendent i el terra malmès en els primers 700 metres, amb agraïts curts descansos entre les rampes més pronunciades. Després bon camí en general.
Km 36.6 a 46.2, Ctra. Vallespinosa-Ctra. Biure: Tot asfalt.
Km 46.2 a 54.3, Ctra. Biure-Ctra. Montbrió: Bons camins en general amb alguna petita dificultat puntual.
Km 54.3 a 64.5, Ctra. Montbrió- Barberà: Tot asfalt, primer carretera fins a Sarral i després pista fins a Barberà.
Km 64.5 a 72, Barberà-Montblanc: Inicialment i durant estona, tipus "gravel". A partir del pont de l'autopista fins a Montblanc (2.5Km) terreny variat.